مرکل پیروز انتخابات آلمان

حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان این کشور را در انتخابات عمومی از آن خود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، ارزیابی‌های انجام شده توسط چند شبکه تلویزیونی در روز یکشنبه (۳۱ سنبله) نشان می‌دهد که اتحادیه دموکرات مسیحی، حزب آنگلا مرکل، ۳۰۴ کرسی از ۶۰۶ صندلی مجلس عوام آلمان را از آن خود خواهد کرد.

نتایج این ارزیابی‌‌ها بدین معنی است حزب محافظه‌کار مرکل برای تشکیل دولت آینده آلمان نیازی به ائتلاف با دیگر احزاب ندارند.

این در حالی است که نظرسنجی‌های اولیه حکایت از آن داشت که حزب مرکل نیازمند است تا برای تشکیل دولت، با حزب مخالف چپ میانه سوشیال دموکراتیک ائتلاف به اصطلاح بزرگی را رقم بزند.

این ارزیابی‌ها در حالی منتشر شده است که ورود حزب مخالف اتحادیه اروپا، حزب جایگزین برای آلمان نامعلوم است، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این حزب بیش از ۵ درصد آرا را کسب نخواهد کرد.

با افزایش نتایج پیروزی حزب دموکرات مسیحی، آنگلا مرکل سال‌های خوب پیش رو را وعده داده است.

صدراعظم آلمان روز یکشنبه اظهار داشت، ما با یک‌دیگر طی چهار سال آینده برای رسیدن به سال‌های موفقیت‌آمیز برای آلمان هر کاری را انجام خواهیم داد.

روز شنبه، طی یک راهپیمایی در برلین، پایتخت آلمان مرکل به جمعیت دموکرات مسیحیان گفت که برای منافع آلمان از دولت حمایت کنند، وی اظهار داشت، من به شخصه مدیون آلمانی‌ها هستم، به من قوت و قدرت بدهید تا بتوانم چهار سال دیگر برای آلمان خدمت کنم.

در حالی ارزیابی‌ها از پیروزی مرکل حکایت دارد که یک نظرسنجی تازه منتشر شده نشان می‌دهد، تقریبا نیمی از یونانی‌ها معتقد هستند که انتخاب مجدد آنگلا مرکل، نتایج منفی بر کشورشان خواهد داشت.

روزنامه یونانی “کاترمرینی” روز جمعه (۲۹ سنبله) گزارش داد، ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که عواقب پیروزی مرکل در انتخابات هفته آینده میلادی “به نوعی منفی” خواهد بود.

تنها از هر ۱۰ نفر یک تن معتقد بود که انتخاب مجدد مرکل نتایج مثبتی برای این کشور مقروض به دنبال خواهد داشت.

این تحقیق همچنین نشان داد که اکثریتی این شرکت‌کنندگان، ۷۹ در صد، گفته‌اند که نظری منفی نسبت به مرکل دارند که گفته بر شرایط سخت ریاضت اقتصادی یونان ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *