مردم آلمان، ایتالیا و فرانسته همبستگی خود را با پناهندگان اعلام کردند

هزاران تن از مردم چند کشور اروپایی به نشانه همبستگی با پناهجویان در اروپا و علیه ریاضت اقتصادی در یونان به خیابان‌ها آمدند.

هزاران تن از مردم چند کشور اروپایی به نشانه همبستگی با پناهجویان در اروپا و علیه ریاضت اقتصادی در یونان به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در برلین حدود ۳۷۰۰ تن طبق اعلام پولیس محلی تجمع کردند و برگزارکنندگان آن گفتند که در روز جهانی پناهندگان که از سوی حزب اپوزیسیون چپ‌گرایان و سبزهای آلمان سازماندهی شده بودند ۱۰ هزار تن شرکت کردند.

معترضان آلمانی شعار می‌دادند: “بلندبگو، صریح بگو، پناهندگان به اینجا خوش آمدید” و “نه مرز و نه کشور،‌ اخراج متوقف گردد”. برخی از معترضان نیز پرچم‌های یونان را حمل می‌کردند و در آستانه ضرب الاجل بدهی یونان در ۳۰ جون شعارهایی در حمایت از آنها سردادند. اگر یونان نتواند با حامیان بین المللی خود به توافق برسد با قصور در پرداخت بدهی و احتمالا از خروج از حوزه یورو مواجه می‌شود.

در پاریس نیز حدود ۳۵۰۰ معترض از جمله مهاجران غیرقانونی در راهپیمایی شرکت کردند و بندی با عنوان “یونان، فرانسه، اروپا: ریاضت می‌کشد، دموکراسی می‌میرد، بیایید مقاومت کنیم”. در رم پایتخت ایتالیا نیز ده‌ها تن از معترضان به رغم باران تجمعی برگزار کردند و شعار “قتل عام را اکنون متوقف کنید” سر دادند.

از سوی دیگر نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد، محبوبیت ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و اعتماد مردمی به حزب چپ‌گرای وی به دلیل رسوایی‌های فساد و بحران‌ مهاجرت به شدت آسیب دیده است.

این نظرسنجی که از سوی موسسه نظرسنجی “دموس” انجام شد، نشان می‌دهد که محبوبیت حزب دموکراتیک رنتزی به ۳۲ درصد کاهش یافته است که ۹ درصد کمتر از انتخابات پارلمانی ماه می سال گذشته است.

اگرچه ۴۱ درصد از مردم ایتالیا باور دارند که دیگر هیچ حزبی نمی‌تواند از فساد پاک باشد، حمایت از حزب فایو استار ایتالیا به بالاترین حد خود یعنی ۱ / ۲۶ درصد رسیده است. پس از آن لیگ شمالی به ریاست سیلویو برلوسکنی با ۱۴ درصد قرار دارد.

Author

About Author