مذاکرات رسمی برای آزادی دختران نیجریه‌ای

گودلاک جاناتان، رییس جمهور نیجریه قرار است در تلاش برای حصول یک راهبرد مشترک به منظور یافتن بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز دختر که از سوی گروه تکفیری بوکو حرام ربوده شدند با رهبران کشورهای منطقه دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جاناتان قرار است امروز شنبه (۲۷ثور) در پاریس، پایتخت فرانسه با سران کامرون، نیجر، چاد و بنین دیدار کند.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری نیجریه، پیش بینی می‌شود جاناتان و سران کشورهای منطقه در این دیدار که به میزبانی فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه برگزار می‌شود راهبردهای جدید برای رویارویی با تهدید امنیتی بوکو حرام و سایر گروه‌ها در غرب و مرکز آفریقا را بررسی کنند.

پیش بینی می‌شود وندی شرمن، مقام ارشد وزارت امور خارجه امریکا و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این نشست حضور یابند.

رییس جمهور نیجریه در پی لغو سفر خود با چیبوک در ایالت بورنو که زادگاه این دختران ربوده شده است با انتقادهایی روبرو شده است. سفر جاناتان به دلایل امنیتی لغو شد.

گروه بوکو حرام در (۲۵ حمل) ۲۷۶ دانش آموز دختر را از یک لیسه دخترانه در شهر چیبوک در شمال شرق نیجریه ربود و تهدید کرد آنان را می‌فروشد.

جاناتان در (۲۴ ثور) احتمال مبادله زندانیان با گروه تکفیری بوکو حرام را رد کرد، بوکو حرام که به معنای “آموزش غربی ممنوع” است می‌گوید هدفش براندازی دولت نیجریه است.

این گروه از سال ۲۰۰۹ تاکنون مسئولیت تعدادی از حملات مسلحانه و بمب‌گذاری در بخش‌های مختلف نیجریه را به عهده گرفته است.

مناطق مختلف نیجریه در سال‌های اخیر هدف خشونت‌های خونین قرار گرفته است. در ۴ سال گذشته خشونت‌ها در شمال این کشور آفریقایی به کشته شدن بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی منجر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *