مخفیگاه «النصره» توسط ارتش سوریه منهدم شد

عملیات گستردۀ ارتش سوریه برای پاکسازی حومه دمشقمنابع سوری از ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب و دفع حمله تروریست‌های تکفیری در سرک خناصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها، مخفیگاه‌ها و مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در اردوگاه حندرات در حومه شمالی حلب هدف قرار دادند که به درگیری‌های شدید میان دو طرف منجر شد، نیروهای ارتش توانستند شماری از تروریست‌های گروه موسوم به فیلق الشام و جبهه النصره را به اسارت خود درآورند و شمار زیادی را نیز به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی با پیشروی چشمگیر در نزدیکی اردوگاه حندرات در حومه شمالی حلب، بخش‌های زیادی را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

مواضع وابسته به گروه‌های تروریستی به هلاکت دو نفر از سرکردگان خود ملقب به حکیم العمر و مراد الباشا سرکرده گروه موسوم به لواء المنتصر بالله اعتراف کردند.

همزمان با این حمله، جنگنده‌های ارتش هم ستون‌هایی از موترهای جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی را در کفره حمره و حریتان هدف قرار دادند، این موترها برای حمایت از تروریست‌های قفقازی و چچنی در مزارع جنوب الملاح و اطراف آن به این سمت حرکت می‌کردند. ابراهیم الخطیب خبرنگار شبکه اورینت از رسانه‌های حامی تروریسم که تروریست‌های جبهه النصره را در این منطقه همراهی می‌کرد، زخمی شد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت تلاش تروریست‌های داعشی برای پیشروی به سمت منطقه شرق خناصر در حومه جنوب شرقی حلب را دفع کردند که در نتیجه آن دو موتر آنها منهدم و شماری تروریست هم کشته شدند.

جان باختن دست‌کم ۲۵ نفر از مردم روستای حوار کلس در حومه شمالی حلب از جمله چند زن و کودک در نتیجه حمله تانک‌های ارتش ترکیه به این روستا از دیگر تحولات سوریه است، گروه مسلح موسوم به الجیش الحر این روستا را به سیطره خود درآورده است.

ارتش ترکیه همچنین با سلاح‌های سنگین خود شهر تل ابیض در حومه شمالی الرقه را گلوله ‌باران کرد.

در حومه شرقی حمص نیز جنگنده‌های ارتش در چندین نوبت مواضع تروریست‌های داعشی را در شرق تدمر و در الطیبه الشرقیه بمباران کردند که به انهدام چندین خودروی مجهز به تیربار سنگین و کشته شدن شمار زیادی از تکفیری‌ها منجر شد.

از جنوب دمشق هم خبر می‌رسد که شماری از تروریست‌های داعشی در نتیجه انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در اردوگاه الیرموک به هلاکت رسیدند.

منابع سوری همچنین از درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی موسوم به لواء الصدیق و لواء جند الملاحم از گروه‌های نزدیک به داعش با گروه‌‌های تروریستی جیش الاسلام و قوات احمد العبدو در شهر  الضمیر در قلمون شرقی واقع در حومه دمشق خبر دادند.

Author

About Author