مخالفت‌‌ها با توافق اسرائیل و ترکیه از داخل سرزمین‌های اشغالی

ESRAIL Tتعدادی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با توافق آشتی میان اسرائیل و ترکیه ابراز داشتند. در این میان “اسحاق هرتسوگ”(Isaac Herzog) اظهار داشت توافق با ترکیه بخشی از شیوه کاری “نتانیاهو” می باشد. وی تصریح کرد از سرگیری روابط با ترکیه و پرداخت غرامت به آنها که قاتلان فرزندان ما هستند، غیر قابل قبول است، از سوی دیگر، “امیر پرتز”(Amir Perez) وزیر دفاع سابق رژیم اسرائیل و عضو حزب کار در جریان کنفرانسی در هرتزلیا نسبت به این توافقنامه انتقاد شدیدی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه “هرتسوگ” و “پرتز” تنها مقامات ارشد سیاسی رژیم اسرائیل نیستند که مخالفت خود را با توافق با ترکیه اعلام داشته اند. اکنون انتقادات شدیدی نسبت به این توافق، از سوی کابینه، مطرح است. یکی از وزاری کابینه رژیم اسرائیل، به شدت “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر ای رژیم را به دلیل امضای این توافق، مورد انتقاد قرارداد. این وزیر گفت: “این توافق، در حقیقت اقدامی تحقیرآمیز است. نخست‌وزیر، ما را به دولتی بی‌ارزش تبدیل کرده است”.

همچنین به گزارش کانال هفت رژیم اسرائیل، مطابق نظرسنجی صورت گرفته اکثریت ساکنان سرزمین های اشغالی با توافق عادی سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل مخالف هستند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط مؤسسه “Midgam”، ۶۵ درصد از شهروندان صهیونیست با توافق عادی سازی روابط با ترکیه مخالف هستند و تنها ۲۴ درصد از آنها موافقت خود را با این امر اعلام داشته اند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از تصدی این سمت مخالفت خود را نسبت به هرگونه توافق با ترکیه ابراز کرده بود

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/214171#.V3H2ffkrLow

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4821158,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4821059,00.htm

 

Author

About Author