لهستان: اتحادیه اروپا باید با آمریکا در زمینه وضع تحریم ها علیه ایران همکار باشد

وزیر خارجه لهستان با جانبداری ایالات متحده آمریکا اظهار داشت اتحادیه اروپا نباید تحریم های آمریکا علیه ایران را تضعیف کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حالی به روز دوشنبه ۷ جوزا برای مذاکره روی حفظ منافع اروپا در توافق برجام  در بروکسل گردهم آمده بودند که لهستان اعلام کرده  مخالف هر گونه اقدام ویژه برای مبارزه با تحریم های آمریکا علیه ایران است.

آسوشیتدپرس گزارش داده است ژاکک ژاپوتویژ وزیر خارجه لهستان افزود ما با هر نوع تدابیر که تحریم های آمریکا علیه ایران را دچار ضعف سازد مخالف هستیم.

قبل از این نیز نخست وزیر این کشور گفته بود که ورشو برای حفظ منافع آمریکا در میان کنگره اعضای اتحادیه اروپا میانجیگری خواهد کرد.

این مقام لهستانی در ادامه سخنانش تصریح کرد اگر شرکت ها اروپایی که با ایران در تعامل هستند دچار خسران شود باید راهکار وجود داشته باشد تا این خسارات را جبران کند.

او تاکید کرد ادامه تشویق ها برای تجارت اروپا با ایران میتواند تحریم های آمریکا را تضعیف کند واین بزرگترین مشکل است.

این در حالی است که فدریک موگرینی مسوول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا به روز دوشنبه اظهار داشت که این اتحادیه در حال بررسی تشویق کننده های اقتصادی با ایران به منظور حفظ  و ادامه برجام است  و علاوه کرد تداوم برجام تنها مسله اقتصادی نیست بلکه برای اتحادیه اروپا یک موضوع امنیتی است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *