لاروف: اصلی ترین دشمن روسیه داعش است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که داعش اصلی‌‌ترین دشمن روسیه است.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که داعش اصلی‌‌ترین دشمن روسیه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که با وجود روابط سرد میان کرملین و کاخ سفید بر سر اوکراین، داعش اصلی‌‌ترین دشمن روسیه است.

وی در گفت‌وگو با رادیو روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه از میان چین، امریکا و داعش کدام یک خطرناک ترین دشمن روسیه است، پاسخ داد که داعش.

لاوروف افزود: هزاران شهروند روسی، اروپایی، امریکایی و هزاران نفر از اتباع کشورهای مشترک المنافع برای داعش می‌جنگند. این افراد به کشورهایشان بازخواهند گشت. انها به اینجا می‌آیند تا استراحت کنند و می توانند خانه‌های خودشان را کثیف کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات میان واشنگتن و مسکو در چارچوب نظم جهانی و میان دو کشور رسمی است ابراز داشت اختلافات از طریق گفت‌وگو قابل حل هستند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه از جانب چین و کشورهای شرق دور تهدیدی احساس نمی‌کند،‌اظهار داشت که روسیه و چین دارای اهمیت راهبردی هستند و سهم مهمی در برقراری ثبات در عرصه بین المللی دارند.

وزیر خارجه روسیه گفت: سامانه موشکی جهانی امریکا که در قلمرو این کشور و اروپا و شمال شرق آسیا ایجاد می شود تهدیدی برای روسیه محسوب می شود. این سامانه بطور اعجاب انگیزی مرزهای شرق و غرب روسیه را در برمی گیرد.

Author

About Author