قتل مرموز کودک ۱۵ ساله در دفتر آمر محبس یکاولنگ

در حدود یک هفته پیش کودک ۱۵ ساله ای در دفتر آمر محبس فرماندهی پولیس ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان در نتیجه شلیک گلوله و به شکل مرموزی به قتل می رسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید علی سینا، کودک ۱۵ ساله که به دلیل سرقت مقداری پول نقد توسط پولیس ولسوالی یکاولنگ بازداشت می شود، یک هفته پیش در دفتر کار ساتنمن عبدالله، آمر محبس این ولسوالی به قتل رسیده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این کودک ساکن اصلی قریه «فیروز بهار» والسوالی یکاولنگ چندی پیش از کشور ایران رد مرز می شود و فامیلش در ایران به انتظار برگشت دوباره اش هستند.

اما این کودک دیگر به ایران برنمی گردد؛ نزدیکان علی سینا می گویند که وی چندین بار از سوی ساتنمن عبدالله، مورد آزار و اذیت زبانی قرار گرفته است.

بعد از مدتی این کودک همراه با دو تن دیگر به اتهام سرقت ۲۰ هزار افغانی از میدان والیبال ولسوالی بازداشت شده و به زندان انتقال داده می شود و دو متهم از بند رها می شوند؛ اما علی سینا همچنان در زندان و به انتظار حکم دادگاه به سر می برد.

بعد از گذشت مدتی، علی سینا توسط تفنگچه آمر محبس فرماندهی پولیس یکاولنگ به قتل می رسد.

در این رابطه نزدیکان علی سینا معتقدند که آمر زندان وی را به قتل رسانده است؛ اما محمد زمان همدرد، عضو شورای ولایتی بامیان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که علی سینا در تذکره ۱۹ ساله بوده است.

وی تائید می کند که این کودک به اتهام سرقت پول نقد از سوی پولیس جنایی بازداشت شده و به زندان انتقال داده می شود.

بر اساس معلومات منبع، علی سینا ۲ ماه تحت توقیف بود و روز دوشنبه (۱۷جدی) با اصابت مرمی به سرش در اتاق عبدالله افضلی، آمر توقیف خانه به قتل رسیده است.

همدرد می گوید که شخصی به نام عبدالله محب، یکی از محافظین توقیف خانه که در هنگام قتل در آشپزخانه بوده، اظهار داشته که «زمانی که رفتم برای علی سینا چای بیاورم، صدای فیر به گوشم رسید و آمدم که او کشته شده است.»

این عضو شورای ولایتی به نقل از محافظ توقیف خانه می گوید که امکان دارد، علی سینا «خودکشی» کرده باشد.

اما همدرد تصریح کرد که خانواده مقتول به این باورند که علی سینا خودکشی نکرده، بلکه توسط آمر توقیف خانه به قتل رسیده است.

وی اظهار داشت که تمام گمانه زنی ها بعد از اعلام نتایج طب عدلی مشخص خواهد شد.

هرچند که توقیف کودکان در نظارت خانه و یا محبس فرماندهی پولیس خلاف قانون است؛ اما عضو شورای ولایت بامیان می گوید که پرونده علی سینا به تاریخ ۱۰ جدی به دادگاه ولسوالی یکاولنگ سپرده شده بود؛ اما او پیش از حکم نهایی، به قتل رسید.

عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان به خاورمیانه گفت که در پیوند به این قضیه دو تن از موظفین توقیف خانه فرماندهی پولیس ولسوالی یکاولنگ بازداشت شده و تحقیقات از آنها جریان دارد.

وی با تائید اینکه علی سینا در تذکره هویت ۱۹ ساله می باشد؛ در مورد علت این رویداد اظهار داشت که تا قبل از ختم تحقیقات، صحبت در این رابطه پیش از وقت است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *