فعالیت هزاران تن کاربران شبکه های اجتماعی در ترکیه بررسی میشود

وزارت داخله ترکیه اعلام کرد که این کشور درباره حدود ۱۰ هزار کاربر شبکه‌های اجتماعی به اتهام ارتباط و حمایت از فعالیت‌های تروریستی تحقیق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت داخله ترکیه اعلام کرد که این کشور تحقیقاتی را در خصوص حمایت از شبکه‌های تروریستی توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده و در این راستا فعالیت‌های حدود ۱۰ هزار کاربر را بررسی می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت داخله ترکیه، در شش ماه گذشته تاکنون ۱۶۵۶ تن در این کشور به اتهام حمایت از سازمان‌های تروریستی یا توهین به مقامات رسمی در شبکه‌های اجتماعی رسماً بازدداشت شده‌اند.

وزارت داخله ترکیه اعلام کرده که در میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تاکنون در مجموع از ۳۷۱۰ تن بازجویی به عمل آمده است.

این اقدام ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های آنکارا در ماه‌های گذشته نیز اقدام به محدود کردن هرچه بیشتر آزادی رسانه‌ها در این کشور کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان وقوع کودتای ناکام در ترکیه بیش از ۱۵۰ رسانه در این کشور تعطیل شده‌اند.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه گذشته یک ویدئوی آنلاین را منتشر کرد که در آن دو نظامی ترکیه ای در حال سوزانده شدن به دست تروریستها بودند. مقامات ترکیه به این فیلم واکنشی نشان ندادند اما دولت، دسترسی کاربران را به شبکه های اینترنتی نظیر توئیتر و یوتیوب برای چند ساعت محدود کرد.

آنکارا (۳ سنبله ۱۳۹۵) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات» تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ معارض دولت سوریه در مناطق تحت تسلط گروه داعش حمایت کرد.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *