عملیات پاکسازی در شاهراه نمبر ۱ و نمبر ۲ ولایت فاریاب ادامه دارد

مقام های امنیتی در شمال افغانستان می‌گویند، بخاطر از بین بردن تهدیدات طالبان مسلح در مسیر شاهراه‌های ولایت فاریاب عملیات مشترک نیروهای امنیتی تحت نام “عملیات نوید ۶” که یک ماه پیش آغاز شده بود، ادامه دارد.

این مقام ها عملیات پاکسازی را در این ولایت پر دست آورد می‌خوانند؛ درحالیکه پیش ازین شماری از باشنده گان ولایت فاریاب در گفتگو به خبرگزاری خاورمیانه، شاهراه های این ولایت را “جهنمی” برای مسافران عنوان کرده بودند.

مل‌پاسوال دلاورشاه دلاور فرمانده پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در جریان این عملیات که به هدف تأمین امنیت شاهراه نمبر یک (از شهر میمنه-الی جوزجان) و شاهراه نمبر دو (از شهر میمنه-ولسوالی غورماچ) می‌باشد، ده ها روستا در کنار این شاهراه ها از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده است.

فرمانده پولیس فاریاب می‌افزاید به هدف پایدار بودن امنیت درین شاهراه ها، بیزهای امنیتی در آن افراز و قطعات نظامی در آن مستقر می‌گردند.

دگروال امیرمحمد ریس ارکان لوای اول پیاده قول اردوی ۲۰۹ شاهین مستقر در فاریاب می‌گوید، مرحله نخست این عملیات که تصفیه و تلاشی منازل بود پایان یافته و مرحله دوم آن که تحکیمات و افراز پوسته های امنیتی می‌باشد آغاز گردیده است.

وی می‌افزاید در جریان عملیات نوید ۶ بیش از ۱۵۰ طالب مسلح به شمول اتباع خارجی کشته و زخمی شده اند.

آقای امیرمحمد همچنان از راه اندازی عملیات تصفیوی در ولسوالی غورماچ خبر می‌دهد و می‌گوید که با پاکسازی بخش‌های زیر کنترول طالبان مسلح پوسته‌های امنیتی در آنجا نیز افراز می‌گردد.

این درحالیست که طالبان مسلح پیش ازین هر از گاهی در شاهراه‌های ولایت فاریاب ایست‌های بازرسی ایجاد می‌نمودند و از مسافران قربانی می‌گرفتند.

باشنده گان ولایت فاریاب از حکومت می‌خواهند که به منظور پایدار بودن امنیت در این شاهراه ها قریه‌های اطراف آن را که در آنجا طالبان مسلح حضور دارند پاکسازی و لانه های اصلی این گروه را از بین ببرند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *