عربستان مدارک کافی را جهت حذف نامش از لیست سیاه ارائه نکرده است

bankiبراساس اعلامیه منابع سازمان ملل عربستان مدارک کافی جهت حذف نامش از لیست سیاه ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه روسیا الیوم، براساس اظهار منابع دیپلماتیک دو ماه از افزودن نام عربستان در لیست سیاه به خاطر کشتار کودکان در یمن شده است و اما تا اکنون عربستان مدارکی کافی برای خارج ساختن نامش از لیست سیاه ارائه نکرده است.

بنابر گفته یکی از این منابع، مسئولان سازمان ملل قصد دارند جهت دستیابی به جزئیات بیشتر درباره این مسئله به ریاض سفر کنند.

براساس گزارش سالانه سازمان ملل درباره کودکان و درگیری مسلحانه ائتلاف سعودی به رهبری عربستان مسئول مرگ و میر و زخمی شدن ۶۰ در صد کودکان در سال گذشته میلادی بوده اند که ۵۱۰ کودک کشته و ۶۶۷ تن دیگر زخمی شده اند.

عربستان تهدید کرده بود که اگر نامش از لیست سیاه حذف نشود حمایت مالی اش را به سازمان ملل قطع خواهد کرد به این علت بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با الحاقیه ای در این گزارش به طور موقت ائتلاف عربی را از لیست خارج ساخت و قرار شد که این گزارش به طور مشترک ارزیابی شود. اما ریاض زبان تهدید را دروغ خواند.

بان کی مون امروز گزارش خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد و قصد همکاری با عربستان را در این قضیه دارد و خواهان بازنگری لیست سیاه است.

این در حالی است که دو هفته پیش عربستان پیامی به سازمان ملل ارسال کرد اما این پیام نگرانی سازمان ملل را درباره خطری که کودکان را تهدید می کند برطرف نساخت.

یک منبع سازمان ملل گفته است که ریاض قانون بین‌المللی انسانی را قبول دارد و آماده مذاکره بوده و اطلاعات لازم را ارائه خواهد داد.

Author

About Author