عدم رضایت طالبان پاکستان در مذاکرات با دولت

شبه ‌نظامیان «تحریک طالبان پاکستان» با ابراز نارضایتی از عملکرد دولت در مدت ۴۰ روزه آتش‌بس، اعلام کرد که این مدت تمدید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان پاکستان اعلام کرده است که این گروه با صداقت و جدیت به مذاکرات خود با دولت پاکستان ادامه می‌دهد اما از عملکرد ۴۰ روزه دولت پاکستان در قبال مذاکرات نا راضی هستند.

پیش از این، طالبان و دولت پاکستان برای پیشبرد روند صلح، از اول ماه مارچ سال جاری میلادی (۱۱حوت) یک ماه آتش‌بس اعلام کردند که این مدت برای ۱۰ روز دیگر تمدید شد.

با این حال «شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان در بیانیه‌ای که امروز در رسانه‌های پاکستان منتشر شده است، گفت: دولت در این مدت ۴۰ روزه عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است.

وی مدعی شده است که در این مدت ۵۰ نفر از اعضای بازداشت شده این گروه، به قتل رسیده‌اند و اجساد آنان سر به نیست شده است.

به گفته سخنگوی طالبان، در این ۴۰ روز، ۲۰۰ تن از اعضای این گروه در نقاط مختلف پاکستان دستگیر شده و ۱۰۰ حمله و ۵۰ عملیات جست‌وجو در سراسر این کشور انجام شده است.

وی افزوده است که دولت نه تنها پاسخ مثبتی به خواسته‌های طالبان پاکستان درباره آزادی زندانیان و ایجاد منطقه امن نداده است بلکه حتی  حاضر به توقف عملیات‌ها برضد این گروه نیز نشده است.

شاهدالله شاهد خاطر نشان کرد که تصمیم‌گیری درباره عدم تمدید مدت آتش‌بس، توسط «شورای طالبان» انجام شده است؛ با این حال اگر دولت گام جدی در روند صلح بردار ، با پاسخ مثبت طالبان مواجه می‌شود.

در همین حال، پروفسور «ابراهیم» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان، با اعلام اینکه این تصمیم طالبان تأثیری بر روند صلح نخواهد داشت، افزود: ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا مدت زمان آتش‌بس را تمدید کنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *