صندوق بین‌المللی پول آماده کمک به یونان است

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، چنانچه از این نهاد پولی خواسته شود، این آمادگی وجود دارد که کمک‌های لازم به یونان به عمل آید.

606x340_262958صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، چنانچه از این نهاد پولی خواسته شود، این آمادگی وجود دارد که کمک‌های لازم به یونان به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای که پس از اعلام نتایج رفراندوم اخیر در یونان منتشر شد، اعلام کرد: صندوق بین المللی پول روز گذشته در جریان همه‌پرسی یونان و نتایج آن قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ ما وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کنیم و آماده‌ایم در صورت نیاز به یونان کمک کنیم.

در ماه می سال ۲۰۱۰ صندوق بین المللی پول با کمک مالی ۱۰ میلیارد یورویی به یونان موافقت کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۲ نیز این نهاد پولی ۲۸ میلیارد یوروی دیگر به آتن کمک مالی ارائه داد.

با پایان شمارش آرای رفراندوم اخیر یونان، نتایج این همه‌پرسی نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان به شروط وام‌دهندگان خارجی برای بازپرداخت بدهی‌های کشورشان رأی “خیر” داده‌اند.

دولت آتن باید تا ۳۰ ژوئن مبلغ ۱.۶ میلیارد یورو به صندوق بین‌المللی پول بازپرداخت می‌کرد اما از آنجایی که بر خلاف وعده‌های پیشین قادر به بازپرداخت وام خود نبود، با قصور در پرداخت بدهی مواجه شد که آن را در یک‌ قدمی خروج از اتحادیه اروپا قرار داد.

Author

About Author