صدها فلسطینی در بازداشت اداری بسر میبرند

thumbs_b_c_36285236a62ca431cf84979fb79ec6d3یک مرکز حقوقی در فلسطین گزارش داد که صدها فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل در بازداشت اداری به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز حقوق بشر فلسطین روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ۷۵۰ فلسطینی از جمله سه نفر از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین با عنوان “بازداشت اداری” (بازداشت بدون محاکمه و تفهیم اتهام) در زندان های اسرائیل در اسارت به سر می برند.

طبق این بیانیه مسئولان اسرائیلی از زمان اشغال کرانه باختری و باریکه غزه درسال ۱۹۶۷ این نوع بازداشت را به عنوان روشی از روش های مجازات جمعی علیه اسرای فلسطینی به کار گرفته اند که این نوع بازداشت براساس کنوانسیون چهارم ژنو جرم به حساب می آید.

مرکز حقوق بشر فلسطین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ” بلال کاید” اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل که برای پنجاه و چهارمین روز متوالی اعتصاب غذا کرده است، اسرائیل را مسئول جان وی دانست.

این مرکز حقوقی همچنین از جامعه بین الملل خواست که تل آویو را برای آزادی فوری بلال کاید که با وجود پایان دوره محکومیتش همچنان در زندان است، تحت فشار قرار دهد.

بلال کاید  قرار بود ۱۴ جون گذشته پس از تحمل دوره ۱۵ سال حبس از زندان اسرائیل آزاد شود، اما دادگاه بدون هیچ گونه دلیل و اتهامی، ۶ ماه دیگر به مدت بازداشت وی اضافه کرد.

بلال کاید پس از صدور حکم جدید دست به اعتصاب غذا زد و تا کنون بارها به علت وخامت حالش روانه بیمارستان شده است.بر اساس آمارهای رسمی و جدید فلسطینی، حدود هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل در اسارت به سر می برند.

مرکز حقوق بشر فلسطین از بزرگ ترین سازمان های حقوق بشر فلسطینی است که در کمیته حقوقدانان بین المللی ” ژنو ” عضویت دارد.

Author

About Author