شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی در تونس

farhangnews_162176-471909-1448969198امنیت ملی تونس از کشف و انهدام یک گروهک تروریستی مربوط به داعش در ولایت ” المنستیر” این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روزنامه رای الیوم، وزارت داخله تونس با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی اعلام کرد که امنیتی ملی این کشور در ولایت “المنستیر” واقع در شرق این کشور موفق به بازداشت جوانی شده که مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش است و قصد داشتند از تونس خارج شود.

مقامات تونس افزودند: تحقیقات در این پرونده برای کنار زدن نقاب از چهره این گروهک تروریستی که در راستای اهداف داعش و در ارتباط با این گروه تروریستی فعالیت می‌کرد آغاز شده است.

طبق بیانیه مذکور، وزارت داخله تونس اعلام کرد که برخی از اعضای این گروهک تروریستی که شناسایی شده‌اند، متهم به “تحریک و اعزام جوانان به سوریه هستند.

خبرگزاری تونس (وات) نیز اعلام کرد که وزارت داخله روز شنبه به دنبال وقوع درگیری و تیراندازی در اطراف گذرگاه “راس جدید” در مرز با لیبی میان گردان “طارق الغایب” و تعدادی از کارگران، این گذرگاه را مسدود کرد.

گذرگاه مرزی “راس جدید” برای جابه جایی افراد و کالاها میان دو کشور تونس و لیبی مورد استفاده قرار می‌گرفت و زیر مجموعه طرح “راه آهن لیبی” با هدف اتصال خطوط راه آهن این دو کشور همسایه است.

Author

About Author