شاهزاده سعودی: ما با ترکیه بر سر فشار بر اروپا با ابزار داعش توافق کردیم

139406172345549396052334یکی از شاهزادگان سعودی مقیم انگلستان که خواست نامش فاش نشود گفت: عربستان و ترکیه به شدت از سیاست های دولت های اروپایی در قبال تحولات سوریه ناراحت هستند و از اینکه اروپایی ها نمی توانند تصمیم قاطعی را در قبال تحولات سوریه اتخاذ کنند گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه گفت: ما بر این باوریم اگر دولت های اروپایی به صورت جدی در عرصه سوریه وارد می شدند کار بشار اسد یکسره شده بود و اتفاقات اخیر همچون ورود نظامی روسیه به بحران سوریه و عقب نشینی مکرر گروه های مورد حمایت و کشته شدن “زهران علوش” ما را تحت فشار قرار نمی داد.

وی در ادامه می افزاید: در سفر اخیر اردوغان به ریاض، سران دو کشور توافق کردند که به اروپایی ها فشار وارد نمایند تا در تحولات منطقه جدی تر وارد شوند.

به گفته این شاهزاه سعودی اردوغان و ملک سلمان در نظر دارند تا با شدت بیشتری موج پناهجویان را راهی اروپا نمایند تا به عنوان اهرم فشاری موثر مقامات ارشد اروپا را ملزم به حمایت از ترکیه و عربستان در اسقاط بشار اسد نمایند.

این در حالی است که اخیرا برخی از رسانه ها خبر دادند با توجه به حملات سنگین روسیه به مواضع داعش در شهر الرقه  سوریه این گروه تروریستی قصد دارد مرکز خلافتش را به شهر سرت در لیبی انتقال دهد.

 گفتنی است به تازگی پایگاه اینترنتی بنیاد کارنگی اروپا در گزارشی بحران پناهجویان و انتقال کانون تروریسم از سوریه به لیبی را به دو چالش بسیار مهم و تهدید کننده امنیت اروپا در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده بود.

Author

About Author