سرنوشت نامعلوم تسلیحات ارسالی آلمان به اقلیم کردستان عراق

0,,17045028_303,00یک نماینده پارلمان آلمان با انتقاد از سیاست های کشورش در ارسال سلاح به کردستان عراق از نامعلوم بودن سرنوشت سلاح های در اختیار کردها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امید نوری پور، نماینده سبزها در پارلمان آلمان به تازگی پس از بازگشت از اربیل عراق، طی مصاحبه ای با «اشپیگل آن لاین» در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد:”من با تحویل اسلحه بیشتر به کردها مخالف هستم و دولت آلمان تا کنون نتوانسته ثابت کند که بر سر سلاح های تحویل شده چه می آید”.

وی در ادامه می افزاید:”ما نمی دانیم سلاح های ارسالی به کردستان عراق واقعا علیه داعش استفاده می شود؟ یا اینکه مقامات کرد در حال دپو کردن و انبار کردن آنها برای اهداف دیگر هستند”.

نوری پور همچنین گفت:”برخی از سلاح هایی که آلمان به اقلیم کردستان داده است به دست پ.ک.ک افتاده و این گروه از سلاح های آلمانی برای ایجاد ناامنی در داخل ترکیه استفاده می کند و تا وقتی پاسخ این ابهامات مشخص نشود باید از ارسال سلاح به کردستان جلوگیری به عمل آید”.

نوری در ادامه خواستار کنترل بیشتر ارتش آلمان بر این شد که سلاح های آلمانی به دست افراد نادرست نیافتد. این اظهارات عضو پارلمان آلمان در حالی عنوان شد که مقامات اقلیم کردستان عراق خواستار ارسال سلاح های آلمانی بیشتری برای مبارزه با داعش شده اند.

گفتنی است ارتش آلمان پاییز ۲۰۱۴ ، ۲۰۰۰۰ تفنگ، ۶۰ سیستم ضد تانک میلان ، ۱۰۰۰ موشک هدایت شونده، ۲۰۰ خمپاره و نیز مهمات دیگر به کردها تحویل داد. همچنین ارتش آلمان در آموزش ۴۰۰۰ پیشمرگه کرد در اربیل مشارکت دارد.

Author

About Author