سردار سلیمانی: جانمان همواره سپر اهل سنت بوده است

_75594260_75594258فرمانده سپاه قدس ایران می گوید: علیه سعودی ها ماجراجویی نکرده ایم و جانمان همواره سپر اهل سنت بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سخنانی با تأکید بر این که ایران هیچ گاه به دنبال ماجراجویی نبوده، اظهار داشت: از آنجا که اصول جمهوری اسلامی ایران تشابهی با اصول دشمنان ندارد، این تفاوت رویه را ماجراجویی می نامند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: تفکر تکفیری دامن گیر برادران اهل سنت شده و به وجود آورندگان آن فکر می کنند، توسط گروه های تکفیری جمهوری اسلامی را به زانو در آورند، در حالی که حریم انسانیت در میان اهل سنت بیشتر از هر موضع دیگری مورد هجوم قرار گرفته است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از دفاع از مسلمانان و جان و مال آنان حرجی ندارد، عنوان داشت: در حافظه ی تاریخ انقلاب ایران، نقطه ای وجود ندارد که ما علی رغم نامشروع بودن حکومت آل سعود نسبت به آن ها دست به ماجراجویی بزنیم، بلکه سعودی ها به دنبال ماجراجویی علیه ایران و سایر کشورهای مسلمان بوده است.

وی با سؤال برانگیز خواندن علل تجاوز نظامی عربستان به یمن، گفت: یک کشور به ‌اصطلاح اسلامی، مردم یمن را در طول یک سال گذشته بدون توقف و مراعات اصول حقوقی و انسانی به صورت وحشیانه بمباران می کند.

فرمانده سپاه قدس افزود: حزب الله لبنان به عنوان حزبی عربی و اسلامی، علیه عربستان ماجراجویی نکرده و حتی به تنهایی کاری را انجام داده که تمامی ارتش های عربی در سال های پس از ۱۹۴۷ قادر به آن نبوده اند.

او همچنین اتهامات مربوط به تلاش برای شیعه کردن اهل سنت را رد کرد و تأکید نمود جان ما همواره سپر اهل سنت بوده است.

Author

About Author