سازمان ملل: عاملین جنایات علیه مسلمانان روهینگیا مجازات می شوند

دبیر کل سازمان ملل با نشر گزارشی از تحقیقات در خصوص ارتش میانمار که به نسل کشی اقلیت مسلمانان روهینگایی متهم هستند افزود این گزارش قابل بررسی  جدی است و جامعه بین الملل باید برای نجات جان مسلمانان روهینگایی در میانمار تلاش های جدی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنتونیو گوترش دبیر سازمان ملل متحد  در نشست روز گذشته سه شنبه ۶ سنبله با اشاره به گزارش یک هیات حقیقت یاب؛ از جامعه بین الملل خواهان رسیدگی به خشونت های انجام شده علیه اقلیت مسلمانان روهینگیایی از سوی ارتش میانمار شد.

گوترش در این نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی وضعیت میانمار برگزار شده بود ادامه داد گزارش کمیته حقیقت یاب مستحق تحقیق جدی تر است و افراد که در کشور میانمار به نقض حقوق بشر متهم شده اند باید محاکمه شوند.

در این گزارش آمده است که یک فرمانده ارتش و پنج جنرال دیگر به نقض و ارتکاب جنایات هولناک علیه مسلمانان روهینگایی متهم اند که باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

با این وجود «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار که جایزه صلح «نوبل» را هم دریافت کرده، هفته گذشته تلویحا اقلیت مسلمان  روهینگیا را تروریست خواند و گفت که ارتش میانمار در حال مقابله با تروریسم  است و هیچ جرمی را مرتکب نشده است.

در عین حال میچ مک ‌کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه آمریکا، با دفاع از این سیاستمدار گفت آنگ سان سوچی هیچ نقشی در نقض حقوق مسلمانان روهینگیایی نداشته و نباید مورد بازرسی قرار گیرد

این در حالی است که اقلیت مسلمانان روهینگیایی در میانمار از چند سال گذشته بدینسو توسط ارتش این کشور و نیروهای وابسته به رهبران بودایی تحت تعقیب، آزار و اذیت جنسی و خشونت های فزیکی و روانی قرار دارند که به همین دلیل بیش از ۷۰۰ هزار تن  از این مسلمانان از کشور شان متواری و در کمپ های بسر میبرند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *