سازمان ملل درباره وضعیت پناهجویان در سرمای کشنده اروپا هشدار داد

سازمان ملل در مورد وضعیت نابسامان پناهجویان در موج شدید سرمای اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پرس تی وی، کمیشنری عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز جمعه تأکید کرد دولت‌های اروپایی باید به ‌جای بیرون راندن پناهجویان از مرزهای خود و برخورد خشونت‌ آمیز با آنها، برای کمک به آنها بیشتر تلاش کنند.

سسیله پوئیلی، سخنگوی کمیشنری عالی امور پناهندگان، با اشاره به سرمای شدید فصل زمستان، دربارۀ گزارش‌های منتشرشده مبنی بر تداوم رویکرد کشورهای اروپایی حوزۀ غرب بالکان در نپذیرفتن پناهجویان و مهاجران و راندن آنان به کشورهای همسایه، ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به مرگ اخیر پنج پناه‌جو براثر سرمای شدید گفت حدود یک هزار نفر، ازجمله کودکان، در جزیرۀ ساموس یونان، در خیمه ها، بدون هرگونه وسایل گرمایشی، به سر می‌برند و لازم است به پناهگاه منتقل شوند.

سخنگوی کمیشنری عالی پناهندگان در ادامه گفت جسد دو مرد عراقی و یک زن سومالیایی در بلغارستان نزدیک مرز ترکیه پیدا شده است و دو نوجوان سومالی نیز بعد از سپری کردن پنج روز در جنگل، به خاطر سرمازدگی به شفاخانه منتقل شده‌اند.

جسد یک پناه‌جوی جوان پاکستانی نیز اواخر دسامبر ۲۰۱۶ در همین منطقۀ مرزی کشف شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بعد از انتقاد و اعتراض گروه های حقوق بشر به آتن، در چند روز گذشته، صدها پناهجو در جزایر لسبوس و سیوس به مکان‌های بهتر منتقل شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشر از آتن به خاطر بی‌توجهی به پناهجویانی که در اردوگاه‌ها، در خیمه های برف‌گرفته و سرمای کشندۀ زیر صفر به سر می‌برند، به‌ شدت انتقاد کرده‌اند.

مقامات اروپا اعلام کرده‌اند در اثر موج شدید سرمای اخیر در اروپا، حدود ۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *