ریاست اجرائیه در تاخیر توزیع تذکره های الکترونیکی، نقشی نداشته است

مجیب الرحمان رحیمی

سخنگوی ریاست اجرائیه می گوید که این نهاد در تاخیر توزیع شناسنامه های الکترونیکی نقشی نداشته و از ابتدا خواهان عملی شدن آن برای انتخابات بعدی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجیب الرحمان رحیمی، در نشست خبری امروز (۳۰جدی) اظهار داشت که ریاست اجرائیه امید دارد که این روند ملی به زودی آغاز شود.

رحیمی افزود که از ابتدای طرح مسئله شناسنامه های الکترونیکی، موضع ریاست اجرائیه مشخص بوده و این نهاد در تاخیر توزیع آن نقشی نداشته است.

وی اظهار داشت که ریاست اجرائیه در شرایط فعلی نیز خواهان آغاز هرچه زودتر توزیع تذکره های برقی است؛ چون یک برنامه ملی است و برای جلوگیری از تقلب در انتخابات آینده، نقش مهمی خواهد داشت.

در عین حال، سخنگوی ریاست اجرائیه تاکید کرد که آوردن اصلاحات در انتخابات از خواست های ابتدایی این نهاد بوده و برای عملی شدن آن نیز هر کار لازم را انجام داده است.

رحیمی با اشاره به معرفی نشدن افراد جدید برای وزارت خانه هایی که وزرای آنها از سوی مجلس سلب صلاحیت شده بود، تاکید کرد که تا هنوز پاسخ مشخصی از سوی دادگاه عالی در مورد هدایت رئیس جمهور در رابطه به اقدام مجلس ارائه نشده است.

وی افزود که انتظار می رود که هرچه زودتر تصمیم دادگاه عالی در مورد استیضاح وزرا در اختیار دولت قرار گیرد.

تصمیم دادگاه عالی در مورد استیضاح وزرا از سوی مجلس در حالی به تاخیر افتاده است که مجلس نماینده گان به رخصتی های ۴۵ روزه رفته و تا آغاز به کار این نهاد، وزرای فعلی به کارشان ادامه خواهند داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *