رویترز: روسیه به کوریای شمالی نفت ارسال می‌کند

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده است که روسیه در ماه‌های اخیر سه بار به کوریای شمالی نفت و محصولات نفتی ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رویترز، این فروش نفت یا محصولات نفتی از سوی روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان به کوریای شمالی ناقض تحریم‌های سازمان ملل به حساب می‌آید.

منابع امنیتی به رویترز گفته اند: اقدامات اخیر روسیه در انتقال نفت به کوریای شمالی در ماه‌های اکتبر و نوامبر نشان می‌دهند که قاچاق از جانب روسیه به کره شمالی به سطح پر کردن محموله‌ها در دریا رسیده است.

پیشتر رویترز در ماه سپتامبر گزارش داده بود که کشتی‌های کوریای شمالی براساس شواهدی مستقیما از مبدا روسیه عازم این کشور شده‌اند.

یکی از این منابع امنیتی که نامش را فاش نکرد به رویترز گفت: کشتی‌های روسیه در چندین موقعیت در سال جاری میلادی و در اقدامی که نقض تحریم‌ها به حساب می‌آید، دست به انتقال محصولات پتروشیمی به کشتی‌های کوریای شمالی در دریا از طریق کشتی‌های روسیه زده‌اند.

یک منبع دیگر نیز با تایید رخداد این انتقال سوخت از طریق کشتی‌های روسی به کشتی‌های کوریای شمالی گفت: با این حال مدارکی که دست داشتن دولت روسیه در این انتقال را نشان دهند، وجود ندارد.

این منبع امنیتی گفت: شواهدی نیست که نشان دهند دولت روسیه حامی چنین کاری بوده اما این کشتی‌های روس با انجام این کار یک شریان حیاتی برای حکومت کوریای شمالی به وجود آورده‌اند.

این دو منبع امنیتی مذکور در ارتباط با این افشاگری به اطلاعات نیروی دریایی و تصاویر ماهواره‌ای از کشتی‌هایی که از محل بنادر شرق دور روسیه در اقیانوس آرام عملیات انجام داده‌اند، استناد کردند، اما از افشای جزئیات بیشتر به رویترز خودداری کردند.

این گزارش در حالی منتشر شده که چین در پاسخ به انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که این کشور را نیز به رساندن قاچاقی نفت در دریا به کوریای شمالی متهم کرده بود، گفت که این کشور چنین کاری انجام نداده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *