روحانی: ایران در پی حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سیاست خارجی این کشور تعامل سازنده و عزتمندانه با جهان است تصریح کرد تلاش جمهوری اسلامی ایران، همواره حل مشکلات منطقه از طریق گفتگو بوده نه رویارویی.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در گفتگوی زنده تلویزیونی به کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوریه در مبارزه با تروریست ها  و همچنین همکاری ایران، عراق و ترکیه  در خصوص مساله منطقه به کردستان عراق اشاره کرد و گفت: ایران تلاش دارد منطقه را از طریق گفتگو امن بسازد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که این کشور به جز با یکی دو کشور در منطقه مانند عربستان با سایر کشورها از جمله روسیه، ترکیه، عراق، قطر، افغانستان و پاکستان روابط بسیار خوبی دارد افزود: عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در منطقه و مسائل داخلی‌اش تلاش می کند  ایران را دشمن معرفی کند.

روحانی با بیان اینکه عربستان در قطر، عراق، سوریه و لبنان ناموفق بود افزود ریاض با ادامه اقدامات اشتباهش تنها مشکلات خود را بیشتر خواهد کرد.

روحانی با اشاره به اینکه ریاض با ادامه اقدامات اشتباهاتش در منطقه تنها مشکلات خود را بیشتر میکند افزود عربستان در قطر، عراق، سوریه و لبنان با سیاست نادرسش شکست خورد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه ایران روابط تجاری خوبی با اتحادیه اروپا دارد تاکید کرد: جمهوری اسلامی مرکز انرژی، راه‌آهن و اینترنت منطقه محسوب میشود و با اکثر کشورهای همسایه تبادل برق می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود به زودی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تمامی  کشورهای همسایه متصل خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *