رانش زمین در چین ۹۰ تن را به کام مرگ برد

n00086136-b رسانه های این کشور اعلام کردند که شمار ناپدیدشدگان این حادثه بعد از گذشت حدود بیست ساعت به ۹۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حادثه ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه ظهر روز گذشته یکشنبه (۲۹ قوس) در منطقه صنعتی «گوانگ مین» در اطراف شهر «شن جن» در ولایت «گواندونگ» رخ داد.

روز گذشته رسانه های چین تعداد مفقودان این حادثه را ۲۲ نفر اعلام کرده بودند اما امروز با اعلام افزایش این رقم به ۹۱ نفر و پیدا شدن فقط ۴ جسد، نگرانی از افزایش شمار کشته شدگان این اتفاق ناگوار افزایش یافته است.

گزارش ها حاکیست، بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع خاک به همراه سنگ و گل و لای، بر روی ساختمانها ریخته است و این مسئله کار بیش از یک هزار ۴۰۰ نیروی امدادی حاضر در منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امدادی تاکنون بالغ بر یک هزار نفر را از زیر خروارها خاک نجات داده و از منطقه خارج کرده اند.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین، ۲ خوابگاه کارگران در بین ساختمانهایی است که در این حادثه دچار صدمه شده است.

شاهدان عینی اعلام کردند که پس از وقوع این حادثه حجم عظیمی از گل و لای سرخ رنگ، منطقه صنعتی «گوانگ مین» شهر «شن جن» را مدفون کرد و شدت جریان گل و لای به حدی بود که شماری از ساختمان ها و کارخانه ها تخریب شدند.

روزنامه «شن جن وان بائو» در گزارشی به نقل از منابع رسمی اعلام کرد: بر اثر این حادثه بیش از ۳۳ ساختمان چند طبقه مسکونی و اداری همراه با ساکنان آن زیر گل و لای مدفون شد، ضمن آنکه این حادثه انفجار لوله گاز منطقه را نیز در پی داشته است.

تصاویر هوایی منتشر شده از منطقه نیز به وضوح نشان می دهد که بخش قابل توجهی از منطقه صنعتی «گوآنگ مین» با خاک یکسان شده است.

با توجه به گذشت بیش از ۲۰ ساعت از وقوع حادثه و حجم گسترده ویرانی به بار آمده، احتمال مرگ مفقودین این حادثه افزایش یافته است.

در پی وقوع این حادثه «شی جین پینگ» رئیس جمهور و «لی کچیانگ» نخست وزیر چین با صدور فرمانی ویژه بر لزوم تسریع عملیات کمک رسانی و نجات حادثه دیدگان تاکید کردند.

رئیس جمهور چین در پیام خود با تاکید بر اتخاذ تدابیر ویژه برای نجات حادثه دیدگان و لزوم دلجویی از بازماندگان و خانواده های سانحه دیده، اعلام کرد که باید از وقوع چنین حوادثی در آینده با قدرت بیشتری جلوگیری شود.

جاری شدن سیل در چین در سال جاری میلادی تاکنون جان بیش از ۲۵۰ نفر را گرفته و حدود ۱۰۰ ناپدید داشته است.

Author

About Author