رئیس جدید پولیس فدرال امریکا تعیین شد

جیمز کومی به پست ریاست پولیس فدرال امریکا “اف بی آی” در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما تأیید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  کومی ۵۲ ساله در زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق امریکا یکی از مقامات بلندپایه وزارت عدلیه این کشور بود.

او رسما کار خود را به عنوان رئیس “اف بی آی” به مدت ده سال از روز چهارم ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد و جایگزین رابرت مولر خواهد شد که یک هفته قبل از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر بر این کرسی تکیه زده بود.

مجلس سنای امریکا روز دوشنبه با ۹۳ رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف انتخاب کومی را برای این سمت تأیید کرد.

اوباما روز دوشنبه اعلام کرد: جیم رهبری است که این سمت در شأن اوست.

رئیس جمهور امریکا گفت: او در مواجهه با تهدیدات مختلف بارها تعهد خود را در دفاع از امنیت امریکا نشان داده است، با بودن کومی در اف بی آی می دانم که اف بی آی پس از کنار رفتن من از قدرت نیز در دستان فردی لایق خواهد بود.

کومی در دوران ریاست جمهوری بوش به سبب مخالفت با برنامه های جاسوسی الکترونیکی پیشنهاد شده از سوی بوش مشهور شد و حتی تهدید کرد به سبب آنچه که او آن را ابعاد غیر قانونی برنامه جاسوسی می خواند، استعفا خواهد کرد.

کومی طی سخنرانی در سنا و دفاع از برنامه های خود در اوایل این ماه از برنامه گسترده شنود تلفنی دولت و کنترل اینترنتی دفاع کرد، وی گفته است که این مکانیزم ها از حریم خصوصی امریکایی ها حفاظت می کند.

کومی در سنا گفته است: فکر می کنم مردم درک نمی کنند اف بی آی در عملیات خود با محدودیت های زیادی رو به روست.

از زمان افشای برنامه جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت ملی امریکا از شهروندان امریکایی در ماه جون و جمع آوری اطلاعات مربوط به گفتگوهای تلفنی مردم امریکا و جاسوسی اینترنتی در خارج از این کشور ، این برنامه ها با انتقادهایی مواجه شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *