دیدار پوتین با اردوغان مایه خشنودی وزیر دفاع آلمان شد

81638947-6506761اورسولا فون‌در لین، وزیر دفاع آلمان ضمن خوشحالی از دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه پس از یک دوره بحران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از بحران های اخیر که میان دو کشور به وجود آمده بود، دیدار کرده است.

با این حال وزیر دفاع آلمان امروز سه شنبه در جریان دیدار با نظامیان آلمانی گفت: «همواره پیگیری مسیر گفت‌وگو اقدامی مثبت است و درباره این مسئله هم صدق می‌کند. من هیچ شکی ندارم که ترکیه کاملا می‌داند که به کدام جناح تعلق دارد.»

گفتنی است که سال چذشته میلادی یک فروند جنگنده سوخو ۲۴ نیروی هوایی روسیه توسط جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه بر فراز سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و دیگری به روسیه بازگشت.

خلبانی که از این حادثه جان به سلامت برده بود اعلام کرد که هیچ هشداری از جانب نیروی هوایی ترکیه مبنی بر عبور از حریم هوایی این کشور صورت نگرفته است اما مقامات ترکیه طی چندین ماه گذشته همواره اصرار داشتند که به جنگنده روس هشدار داده‌اند.

همین مسئله باعث شد تا روابط دو کشور تیره شد و مقامات روس خواستار عذرخواهی مقامات ترکیه و پرداخت غرامت شدند اما مقامات ترکیه به هیچ عنوان زیر بار نمی‌رفتند. همین امر نیز باعث شد تا روسیه تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کند.

Author

About Author