دستگیری یک خبرنگار زن به جرم مسلمان بودن در امریکا

یک خبرنگار زن مسلمان امریکایی، مقیم ایران؛ به محض ورود به امریکا از سوی پولیس دستگیر شد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، مرضیه هاشمی گوینده «پرس تی وی» و خبرنگار امریکایی پس از آنکه برای دیدار خانواده و برادر بیمارش به امریکا رفته بود بی دلیل از سوی پولیس این کشور دستگیر شد.

خانواده هاشمی، گفته اند «که پولیس امریکا دست ها و پاهای دخترشان را به زنجیر بسته و او را در محل عمومی زندان نگه میدارند؛ ضمن این روسری اش را  از سرش دور کرده و تصاویر بدون حجاب از وی گرفته اند.»

در عین حال، اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی به بازداشت مرضیه هاشمی واکنش نشان داده و گفته است که مقامات امریکایی در اقدامی خلاف قوانین و معاهدات بین المللی، وی را بازداشت کرده است.

در اعلامیه این اتحادیه آمده است بانو هاشمی از شخصیتهای برجسته رسانه ای و با سختی و خشونت با وی برخورد شده است و در اقدامی که نشان از تبعیض نژادی و فرهنگی دارد، ضمن کشف حجاب و اهانت به اعتقادات، ایشان را شکنجه کردند و این اقدام، موجی از محکومیتها و مخالفتها را در پی داشت.

به نقل از اعلامیه، بر این اساس؛

نخست: اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی، ضمن محکوم کردن دستگیری خانم مرضیه هاشمی، شخصیت بزرگ رسانه ای، آن را اقدامی در جهت نقض قوانین و آزادی مطبوعات میخواند و مسئولیت کامل همه تبعات این اقدام را بر عهده مقامات امریکایی میداند.

دوم: اتحادیه، خواستار آزادسازی فوری این فعال رسانه ای و برخورد با او بر اساس قواعد انسان دوستانه و قانونی و احترام به حقوق انسانی و حرفه ای اوست.

سوم: اتحادیه، همبستگی کامل خود را با این شخصیت رسانه ای و شبکه TV Press اعلام میدارد و از خواسته های برحق آزادی او حمایت میکند.

چهارم: اتحادیه، از نهادهای رسانه ای و سازمان های بین المللی ذیربط میخواهد تا در راستای حفظ آزادی مطبوعات، رسانه ها و اصحاب رسانه، نسبت به این مسئله، توجه ویژه از خود نشان دهند.

پنجم: اتحادیه، همگان را به راه اندازی گسترده ترین کمپین رسانه ای در اعلام همبستگی با مسئله خانم هاشمی به منظور دفاع از ایشان و کمک به آزاد سازی و محکومیت بازداشت این فعال رسانه ای فرا میخواند.

ششم: تبعیض نژادی و تعرض فرهنگی علیه چهره ها و شخصیتهای رسانه ای، مواضع روشنی راجع به استکبار تروریسم و تکفیر دارد که تعرض به کرامت انسانی شمرده میشود و این امر، دفاع و حمایت از این شخصیتها را ضروری میسازد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *