دستآورد عمده ریاست عمومی امنیت ملی در جریان انتخابات

 ریاست عمومی امنیت ملی می گوید در دور دوم انتخابات با وجود سطح تهدیدات بلند توانستیم که اکثریت مطلق این تهدیدات را خنثی ساخته تا به این پروسه ملی و مردمی کدام صدمه وارد نگردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مردم با احساس و شجاع افغانستان در برابر مسئولیت ایمانی و وجدانی که در پیش داشتند٬ از هیچ نوع تهدید نترسیده و با قدم های ثابت و عزم متین در تصمیم گیری آینده کشور خود نقش مرکزی ایفاء نمودند.

در جریان کمپاین های انتخاباتی کاندیدان دور دوم ریاست جمهوری و روند رای دهی گروه تروریستی طالبان، شبکه حقانی و حلقات تروریستی آن طرف خط دیورند همواره در تلاش بودند تا با سازماندهی فعالیت های انفجاری، انتحاری، تروریستی و ماینگذاری را در ولایات کشور مختل نمایند.

موظفین ریاست عمومی امنیت ملی در هماهنگی با سایر نیروهای امنیتی کشور توانستند طی دوازده روز گذشته «۶۴» عملیات هدفمند را سازماهدی که در نتیجه آن «۱۰» شبکه تروریستی مربوط شبکه حقانی، گروه طالبان، لشکر طیبه و سایر شبکه های تروریستی را متلاشی نماید.

موظفین ریاست عمومی امنیت ملی بعد از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از تاریخ ۱۷ حمل الی اکنون در هماهنگی با اردوی ملی و پولیس در سراسر کشوراز «۴۷۳» پلان تروریستی جلوگیری نموده اند.

۲۴ ساعت قبل از روز رای دهی «۶» شبکه تروریستی که قصد راه اندازی فعالیت های انتحاری، انفجاری و تهاجمی را در شهر کابل داشتند متلاشی و افراد آن توسط موظفین امنیت ملی دستګیر ګردیدند.

بعد از دور اول انتخابات ارزیابی نقاط ضعف و قوت تدابیر و آمادگی های خود را نمودیم. تحلیل های ما در چند ماه اخیر نشان میدهد که ظرفیت تاکتیکی و بخصوص در سطح رهبری دشمن در حال ضعیف شدن هستند.

دست آورد ها و قضایای عمده:

بازداشت سازمانده حملات انتحاری همراه با سه تن افراد انتحار در شهر کابل!

شبکه تروریستی حقانی بدستور حلقات تروریستی آن سوی خط دیورند قصد داشتند تا به منظور برهم زدن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حملات انتحاری و تهاجمی را در مربوطات ناحیه هشتم شهر کابل سازماندهی نمایند، که خوشبختانه قبل از رسیدن به هدف یکتن از سازمانده حملات انتحاری با سه تن افراد انتحاری دستگیر گردیدند.

کشته شدن دو تن تروریست پاکستانی وبازداشت دو تن دیگر آن در ولایت نمیروز !

چهار تن تروریست پاکستانی حینکه می خواستند حمله تهاجمی و ترویستی را در بازار ولسوالی بگواه ولایت فراه راه اندازی نمایند در یک عملیات مشترک مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی با نیرو های اردوی ملی و پولیس ملی دو تن آن در برخورد مسلحانه کشته و دو تن دیگر را بنام های خالد فرزند رفیع و سید فرزند تنویرخان باشنده گان شهر کراچی کشور پاکستانرا بازداشت نموده اند.

کشف دو مخفیگاه سلاح و مهمات در ولایت هلمند!

موظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی عملیات های جداگانه اوپراتیفی از دو مخفیگاه گروه طالبان از مربوطات ساحات چانجیر و خشکابه ولایت هلمند سلاح و مهمات بدست آوردند

بازداشت یکتن انتحاری کننده در ولایت ننگرهار.

اسامی عاشق الله مشهور به«عادل» فرزند محمد ظاهر باشنده قریه زرخرید مرکز ولایت کندز که بعد از فراگیری تعلیمات تروریستی و انتحاری در مراکز تروریستی حقانی در وزیرستان شمالی به منظور انجام حمله انتحاری جهت مختل ساختن پروسه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به دستور مولوی نورالدین یکتن از اعضای برجسته شورای پشاور به ولایت بغلان اعزام میگردید.

بازداشت دو تن سازماندهنده گان حملات انفجاری در شهر کابل!

موظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی یک اقدام خاص و به موقع دو تن سازماندهنده گان حملات انفجارییکتن از ماهرین ساخت ماین ها در مربوطات ناحیه نهم شهر کابل را داشتند، که خوشبختانه قبل از انجام آن بالفعل دستگیر شدند.

بازداشت یکتن انتقال دهنده افراد انتحاری با یکتن فرد انتحاری در شهر کابل!

شبکه های تروریستی و گروه طالبان به مظنور بدست آوردن اهداف شوم و غیر اسلامی و انسانی شان از هیچ نوع جنایت دریغ نه ورزیده اند، که در تداوم این جنایات نابخشودنی شان قصد داشتند تا با استفاده از یکتن موسفید «۷۰» ساله بنام حاجی آدم خان فرزند دین محمد باشنده دشت شمال مرکز ولایت فراه در جریان انتخابات ریاست جمهوری حمله انتحاری را انجام دهد، که قبل از انجام حمله با یکتن از انتقال دهنده گان افراد انتحاری از کشور پاکستان بنام محمد نسیم فرزند نورعلی باشنده قریه سنگی سار ولسوالی میوند ولایت کندهار از مربوطات ناحیه سوم شهر کابل بازداشت گردیدند.

جلوگیری از پرتاب چندین فیر راکت بالای شهر کابل !

با سعی وتلاش های خستگی ناپذیر منسوبین امنیت ملی در همکاری نزدیک بامردم یک مقدار مهمات شامل:توپ ۸۲ ملی متری، چند فیر راکت۷RPGویک فیر مرمی ۱BM را از قریه چکری ولسوالی خاکجبار ولایت کابل کشف وبدست آمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *