درگیری مسلحانه در تونس منجر به کشته شدن ۴۵ نفر شد

تونسمقامات امنیتی کشور تونس اعلام کردند که در درگیری نیروهای امنیتی این کشور و تروریست های مسلح در شهر «بن قردان» در جنوب شرق تونس دست کم ۴۵ نفر از دو طرف کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله تونس با نشر بیانیه ای اعلام کرده است در این درگیری ها ۲۸ تن از تروریستان مهاجم، ۱۰ نیروی امنیتی و ۷ غیرنظامی تونسی کشته شده اند.

در جریان این حمله ها، تروریست ها مقر گارد ملی و مرکز ارتش تونس در شهر بن قردان در مرز با لیبی را هدف قرار داده بودند.

در بیانیه وزارت دفاع و امور داخله تونس آمده است که این افراد پس از تبادل آتش که پس از این حمله ها میان نیروهای امنیتی تونس و مهاجمان رخ داده است، کشته شده اند.

به دنبال این حمله ها، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که کشورش مرزهای خود با لیبی را می بندد.

از سوی دیگر، رئیس مجلس تونس درپی حمله تروریستی به مراکز نظامی این کشور خواستار تشکیل جلسه فوری مجلس این کشور شد.

ارتش تونس همچنین برای مقابله با تروریست ها از تجهیزات سنگین نظامی و هواپیماهای جنگی استفاده کرده است.

به دنبال وقوع این درگیری مسلحانه در مرکز شهر، مقام های امنیتی تونس از ساکنان بن قردان خواستند که خانه هایشان را ترک نکنند.

اعضای گروه تروریستی داعش که در لیبی مستقر هستند در سال میلادی گذشته چند بار به تونس حمله کردند که طی آن دهها نیروی امنیتی و گردشگر خارجی کشته شدند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی صحنه هرج و مرج است و گروه تروریستی داعش با بهره برداری از خلا امنیتی و سیاسی به این کشور نفت خیز نفوذ کرده است.

نفوذ داعش به لیبی برای کشور تونس که حدود ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد نیز مشکلات امنیتی بی شماری را ایجاد کرده است.

Author

About Author