داعش تهدیدی جدی تر از طالبان برای روسیه و چین می باشد

سرتاج عزیز، مشاور وزارت امور خارجه پاکستان در برنامه ای در شبکه ی ملی پاکستان گفت که امروزه داعش تهدید بزرگتری نسبت به طالبان برای چین و روسیه خواهد بود.

به گزارش رسانه های پاکستان “سرتاج عزیز”مشاور وزارت امور خارجه پاکستان با حضور در “شبکه تلویزیونی جیو” اذعان داشت: داعش فعالیت های خود را در افغانستان گسترش داده و طالبان دیگر تهدیدی جدی برای روسیه و چین به شمار نخواهد آمد، بلکه تهدید اصلی برای این دو کشور گروه تروریستی داعش است.

سرتاج عزیز روز گذشته با حضور در برنامه “نیا پاکستان” شبکه جیو اظهار داشت: گروه تروریستی داعش، اعضاء و شبکه های این گروه در کشور افغانستان در حال گسترش می باشند. روسیه و چین باید این خطر را درک نمایند، طالبان دیگر خطر بزرگی برای این دو کشور محسوب نمی شود بلکه تهدید بزرگتر برای این دو کشور گسترش فعالیت های داعش در داخل افغانستان می باشد و این موضوع برای مسکو یک تهدید جدی است.

داعش در عراق و سوریه به دلیل ضربات سختی که در سوریه متحمل شدند، تحت فشار می باشند و در حال بازگشت به سوی شرق آسیا می باشند. وی در ادامه افزود: اعضای این گروه به سمت شرق آسیا روانه خواهند شد و فعالیت های خود را در این مناطق گسترش خواهند داد و ضروری است که پیشگیری های لازم برای ممانعت از ورود اعضا و عناصر این گروه تروریستی در نظرگرفته شود.

مشاور وزارت امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد: در افغانستان اختلافات داخلی باعث بروز ناامنی در این کشور شده است. ما برای صلح و توسعه در افغانستان و پیوستن طالبان در روند صلح در روزهای آینده تلاش خواهیم کرد. بنابراین موضع ما (پاکستان) با مواضع چین و روسیه هماهنگ است و قصد داریم افغانستان را نیز با خود همراه سازیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که همه جناح ها در افغانستان، با هم هماهنگ نباشد و درگیری های داخلی در افغانستان خاتمه نپذیرد روند صلح نمی تواند حرکت روبه رشدی در افغانستان داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *