داستان ادامه دار لت و کوب پولیس از سوی مقامات عالی رتبه

در ادامه لت و کوب سربازان پولیس از سوی مقام های عالی رتبه دولتی و نظامی کشور، این بار پولیس حوزه پانزدهم امنیتی از سوی معین سابق وزارت امور داخله مورد لت و کوب قرار گرفت.

A6AECB3D-350D-4B72-95B0-965D17851512_w987_r1_s

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال جرات روز گذشته زمانی که محافظانش از سوی پولیس اجازه حضور در هوتل عروسی را پیدا نمی کنند، در اقدامی بدور از صلاحیت های شخصی و وظیفوی، پولیس را مورد لت و کوب قرار میدهد.

آقای جرات و محافظانش که همه مسلح بوده اند، حتی به گفته های پولیس مسوول گوش نداده و با استفاده از زور و مقام پیشینش آنها را به شکل غیرقانونی لت و کوب کرده اند.

هرچند پولیس های مسوول؛ برای حفظ امنیت مراسم عروسی (که گفته می شود از یکی از مقام های عالی رتبه بوده) وظیفه داشتند؛ اما از سوی شخصی مورد لت و کوب قرار گرفته اند که خود زمانی به عنوان یک مقام عالی رتبه پولیس وظیفه داشته است.

با اینکه جنرال جرات ادعا دارد که پولیس خارج از وظیفه اش با محافظان وی برخورد کرده است؛ اما حفظ اخلاق و رعایت اصول نظامی از جمله ضروریات برای کسانی است که خود ادعای قانون سازی دارند.

12919020_1056754174385702_1919794653_n

این اولین بار نیست که پولیس نظامی و ترافیک از سوی مقام های عالی رتبه دولتی، حکومتی و نظامی مورد لت و کوب قرار می گیرد.

پیش از این نیز، اعضای شورای ملی، مقام های دولتی، اعضای کابینه و مقام های نظامی بارها و بارها پولیس را مورد لت و کوب قرار داده و تا حال به هیچ کدام از این موارد رسیده گی نشده است.

در هر بار اتفاق این موارد، وزارت امور داخله و سران حکومت از ایجاد کمیته و کمیسیون برای بررسی قضیه خبر داده و تا حال مشخص نیست که کدام یکی از این کمیسیون ها نتیجه داده و چه برخوردی با عاملین رویدادهای این چنینی شده است؟

با این حال، قضیه اخیر مربوط به جنرال جرات نیاز به بررسی از سوی وزارت امور داخله ندارد؛ چون جناب ایشان یکی از سران این وزارت بوده اند و باید خودشان به کارکرد خودشان رسیده گی کنند.

وی باید به این سوال پاسخ دهد که برای برخورد غیرقانونی با کسی که فقط و فقط وظیفه تامین امنیت اشخاصی مانند او را داشته اند، در صلاحیتش بوده که بعد ادعا می کند برخورد پولیس با محافظانش خارج از صلاحیت آنها بوده است؟

اینکه اگر جناب جنرال جرات صلاحیت پولیس را می داند؛ آیا صلاحیت اعمال خود و محافظان خود را نیز می داند یا اینکه این موارد تنها برای افراد ضعیف و کم قدرت است؟

به هر حال، تا زمانی که اقدام جدی در برخورد با این موارد صورت نگیرد، پولیس و جامعه اصلاح نشده و نظم نیز جای خود را به هرج مرج می دهد (موردی که هم اکنون نیز وجود دارد).

عدم رسیده گی به قضایای لت و کوب پولیس نظامی و ترافیک از سوی مقام ها، دلیلی می تواند باشد بر بی کیفیت شدن کارکرد پولیس در تامین نظم در جامعه و این کار نوعی بی علاقگی در خدمت را رشد می دهد.

از سویی هم زمانی که مردم این گونه رفتارها را بدون رسیده گی دریابند، آنها نیز هیچ احترامی به پولیس نمی گذارند و هرج و مرج در جامعه فزونی می یابد.

Author

About Author