خرازی: اروپا با خروج آمریکا از  برجام آزمون مهمی در پیش دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران ضمن بیان اینکه با بیرون شدن آمریکا از برجام اروپا امتحانی پیش رو دارد افزود باید معلوم گردد اروپا چگونه میتواند منافع ایران تامین و تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به ادامه رایزنی ها در خصوص توافق برجام با مقامات کشورهای جنوب اروپا و وزیر خارجه کشور اسپانیا  به روز گذشته جمعه اول سرطان دیدار و روی روابط دوجانبه ایران و اسپانیا در چارچوب توافق برجام بحث و تبادل نظر نمودند.

در عین حال وزیر خارجه اسپانیا ضمن اظهار تاسف از بیرون شدن آمریکا از توافق هسته ای ایران گفت که این توافق بسیار مهم است و باید سعی کنیم تعادل یک دیگر را حفظ کنیم.

خرازی اظهار داشت فعلا آمریکا از برجام خارج شده و باید دید عملکرد اتحادیه اروپا در قبال نحو تامین منافع ایران چگونه است اروپا باید منافع ایران را تضمین کند در غیر اینصورت دلیلی برای متعهد بودن در برجام باقی نخواهند ماند.

در همین حال وزیر خارجه اسپانیا افزود اقدامات مهم وموثری از سوی بانک سرمایه گذاری اروپا برای پشتیبانی از شرکت های اروپایی در حال تعامل با ایران گرفته شده است که اتحادیه اروپا هفته آینده  دراین خصوص رایزنی خواهد کرد.

این در حالی  است که خرازی بیان داشت در حال حاضرمسله تنها حمایت از توافق هسته‌ای و حفظ برجام نیست، بلکه عزت و استقلال اتحادیه اروپا به آزمایش گذاشته شده است ضمن این شکست برجام می‌تواند بر امنیت و ثبات اروپا به عنوان همسایه خاورمیانه تاثیر بگذارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *