حیف و میل پول‌های نفت آذربایجان توسط مقامات این کشور

خبرسایت “ویرتوالاز” طی گزارشی اسنادی را منتشر کرده است که حکایت از وجود دست های پشت پرده برای تصاحب پول نفت آذربایجان توسط برخی افراد نزدیک به مقامات آذربایجانی می کند.

در پی انتشار این گزارش با تصاویر و مدارک مربوط به فساد مقامات آذربایجانی و برخی نزدیکان آنان، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، دادستان کل این کشور را برای  رسیدگی به پرونده خریداری ۱۶ ویلای گران قیمت در ترکیه با هزینه ۲۰ میلیون دالر توسط همسر یکی از مقامات شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان  فراخواند.

براساس این گزارش، یک شهروند آذربایجانی به نام “کونل مهدی‌اوا” فرزند فرهاد متولد ۱۹۷۴ در “قصبه گوکچبل” در منطقه “لیت کوروت” ترکیه در تاریخ  ۴ جولای ۲۰۱۴ اقدام به خرید ۱۶ ویلای دو طبقه و زمینی به وسعت ۱۲ هزار و ۶۲۱ متر مربع را در منطقه “بودروم” از “آلیک دونکان موریسون” و “کارن مری موریسون” کرده است. وی برای خرید این زمین ها و ویلاها ۲۰ میلیون دالر پرداخت کرده است.

“کونل مهدی اوا” متولد شهر “رایون سالیان”  و بیکار است اما همسر وی “قیمت مهدی یف” از مقامات بلند پایه شرکت دولتی نفت آذربایجان موسوم به “سوکار” می باشد. قیمت مهدی اف که پیش تر استاد آکادمی دولتی نفت و انستیتوی نفت و صنایع جمهوری آذربایجان بوده است، پس از انتصاب به مقام مدیریت طرح های سرمایه گذاری کلان “سوکار”، به سرعت ثروتمند شده است. گفتنی است که حقوق وی در سوکار فقط چند هزار منات بوده است. اما به گفته یک منبع آگاه، قیمت مهدی اف از افراد معتمد و دست راست “میکائیل اسماعیل اف” معاون سوکار  است که وی نیز تمامی امور مالی و ساختمانی سوکار را تحت کنترل خود دارد و تمامی طرح های مساله دار سوکار را از طریق قیمت مهدی اف اجرا می کند.

Author

About Author