حمله شبه نظامیان به نیروهای پولیس کویته پاکستان

مقام های پولیس پاکستان اعلام کردند که بر اثر حمله شبه نظامیان و پرتاب نارنجک به سوی نیروهای پولیس در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور ،ھشت نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های پولیس کویته در گفت و گو با خبرنگاران گفتند: مقر نیروھای پولیس این شهر امروز در نزدیکی میدان سریاب هدف حمله تروریست ها قرار گرفت که در این حادثه براثر پرتاب نارنجک جنگی، ھشت نفر از جمله پنج نیروی پولیس زخمی شدند.

مهاجمان موتور سوار پس از ارتکاب جنایت به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

مقام های پولیس ایالت بلوچستان در گزارش جداگانه ای اعلام کردند: مھاجمان ناشناس روز سه شنبه در منطقه خضدار در این ایالت داد علی بگتی از مسئولان منطقه ای حزب جمھوری وطن را به قتل رساندند.

حزب جمھوری وطن به ریاست آفتاب احمد خان شیرپاو (نمایندہ فعلی مجلس ملی) و وزیر پیشین کشور پاکستان، از احزاب عمدہ در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور محسوب می شود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است، اما مقام های دولتی و امنیتی شهر کویته شورشیان ارتش آزادی طلب بلوچ و شبه نظامیان وابسته به گروھھای افراطی به ویژه تحریک طالبان را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

مناطق و شهرهای مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در روزها و ماههای اخیر شاهد حملات متعدد تروریستی و فرقه ای بوده و مقام های امنیتی این ایالت نیز تاکنون به نتیجه مثبتی در بازداشت عناصر و عوامل این حوادث دست نیافته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *