حمله انتحاری در پاکستان دهها کشته و زخمی برجای گذاشت

dunyanewsمنابع امنیتی پاکستان صبح امروز جمعه اعلام کردند که در نتیجه دو انفجار در ایالت خیبر چختونخوا در مقابل یک دادگاه در شمال غرب این کشور دهها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنابر اعلام منابع امنیتی، در این انفجار تا کنون حداقل ۱۲ نفر کشته و ۵۲ تن دیگر زخمی شده اند.

شبکه خبری «جیو» پاکستان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که انفجار در منطقه «کاچری» در ولسوالی «مردان» در ایالت خیبر چختونخوا در شمال غرب این کشور، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، حمله نخست با بمب دستی و در نزدیکی دروازه ورودی منطقه کاچری روی داده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، یک فرد انتحاری نیز خود را در نزدیکی دادگاه واقع در این منطقه منفجر کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز به نقل از «حارس حبیب»، مسئول ارشد نیروهای امدادرسانی در شهر مردان از کشته شدن دست کم ۱۲ تن و زخمی شدن ۵۲ تن دیگر در نتیجه وقوع دو انفجار کوچک و بزرگ در نزدیکی دادگاه خبر داد.

گروه تروریستی «جماعت الاحرار» وابسته به سازمان طالبان مسلح  مسئولیت این انفجار خونین را برعهده گرفت.

این انفجار ساعاتی پس از آن رخ داد که در یک تهاجم تروریستی دیگر در محله مسیحی نشین شهر «پیشاور» چهار فرد مسلح با حمله به مردم حداقل ۴ نفر را کشته و ۵ نفر را زخمی کردند.

طالبان مسلح مسئولیت آن حمله را نیز برعهده گرفته بود.

Author

About Author