حملات به اقامتگاه‌های پناهندگان در آلمان افزایش یافته

1023شمار حملات به اقامتگاه‌های پناهندگان در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل”، شمار بالای حملات به اقامتگاه‌های پناهندگان در سال گذشته که در مجموع ۱۰۴۷ مورد بوده است در سال ۲۰۱۶ احتمالا بیشتر می شود.

وزارت داخله آلمان در پاسخی که به درخواست فراکسیون حزب چپ آلمان داده است، از حدود ۳۴۷ مورد حمله در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ خبر داده است که بیش از سه برابر حملات به اقامتگاه های پناهندگان از جنوری تا مارچ سال ۲۰۱۵ و ۱۰ برابر این گونه اقدامات در همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۴ بوده است. این آمار اعلام شده موقتی است. در اطلاعات وزارت داخله در این باره برخی حوادث و حملات به پناهندگان قید نشده است.

بر اساس این گزارش اکثر حملات به اقامتگاه های پناهندگان در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در ایالت نوردراین- وست فالن (۹۲ مورد) رخ داده است. بعد از آن ایالت های بایرن(۴۵ مورد حمله)، نیدرزاکسن ( ۴۰ مورد)، زاکسن (۳۹ مورد)، بادن وورتمبرگ (۳۳ مورد)، و در ایالت های دیگر هم مواردی از این گونه اقدامات خشونت بار علیه پناهندگان گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت داخله آلمان دشمنان پناهندگان بخصوص ۳۸ مورد حمله آتش سوزی، ۲۳ مورد آسیب های بدنی، دو اقدام به قتل، یک تلاش برای قتل و انفجار علیه پناهندگان را مرتکب شده‌اند.

Author

About Author