حلب اخرین امید تروریسم

halab-city02کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: آمریکا احتمال می‌‌دهد،کشوری که بعد از حل بحران سوریه دچار بحران شود، اردن باشد؛ لذا آمریکایی‌ها با تقویت پایگاه خود در اردن می‌خواهند در صورت بروز هرگونه اتفاق در این کشور از شاه آن حمایت کنند و امنیت رژیم صهیونیستی را نیز از این طریق تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از دفاع پرس، بیش از چهار سال است که گروه‌های تروریستی با استقرار در مناطق متعدد حلب جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم سوریه به راه انداخته‌اند، و مردم از هراس جنگ و کشتارهای آن پا به فرار گذاشته‌اند.

بر همین اساس ارتش سوریه و متحدانش حدود ۱۰ روز پیش عزم خود را جزم کرده‌اند تا حلب را از لوث تروریست‌های تکفیری‌ پاکسازی کنند؛ حلب نقش مهمی در موازنه قوا در بحران پنج‌ساله سوریه ایفا می‌کند. تحلیلگران بر این باورند که شاید نبرد حلب آخرین رویارویی میان دولت بشار اسد و گروه‌های تروریستی در سوریه باشد.

از این‌رو نبرد حلب برای طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که به نوعی وارد بحران سوریه شده‌اند، اهمیت زیادی پیدا کرده‌است؛ طرف‌های غربی، آمریکایی و منطقه‌ای از جمله عربستان و قطر با نگرانی این نبرد سرنوشت‌ساز را دنبال می‌کنند؛ مخصوصا آل‌ سعود که کاملا در باتلاق بحران سوریه غرق شده‌ و نمی‌خواهد شکست جدیدی را متحمل شود.

آزادسازی کامل شهر حلب و حومه شمالی آن به معنای این است که حامیان تروریست‌ها مانند بازی دومینو همه چیز را از دست خواهند داد و در نهایت شکست جدید و بزرگی را متحمل خواهند شد و برگ برنده در دست محور مقاومت قرار خواهد گرفت.

در همین خصوص «حسن شمشادی» خبرنگار صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل غرب‌ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: آتش نبرد در سراسر محورهایی که تروریست‌ها در یک طرف و ارتش سوریه و محور مقاومت اسلامی در طرف دیگر قرار دارند، شعله‌ور است. اما علت رسانه‌ای شدن نبرد حلب به خاطر اهمیت ویژه این شهر است، نبرد در حلب با نبرد در سراسر سوریه متفاوت است؛ یعنی به نوعی آزادسازی منطقه‌ حلب که چهار سال است، در تصرف تروریست‌ها قرار دارد، مهم‌تر از آزادسازی رقه پایتخت خلافت خودخوانده ابوبکر البغدادی است.

Author

About Author