هفتمین جشنواره قند پارسی ویژه شعر جوان افغانستان بزودی در تهران

خبرگزاری خاور میانه – بخش ادابی و فرهنگی

 محمد سرور رجایی، مدیرخانه ادبیات افغانستان از برگزاری هفتمین جشنواره قند پارسی ویژه شعرجوان افغانستان در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، قرار است این جشنواره هنری قند پارسی ویژه شعر جوان افغانستان در اواخر ماه میزان فراخوان خود را منتشر کند.

به گفته رجایی، این جشنواره در دو بخش “شعر” و “داستان” برای گروه های زیر ۳۰ سال مخصوص شاعران و نویسندگان جوان افغانستان برگزار می شود.

او گفت: شاعران و نویسندگان کشور می توانند در تمام قالب های شعری ( کلاسیک، سپید) و داستان کوتاه آثارشان را به خانه ادبیات افغانستان ارسال کنند.

به گفته رجایی: این خانه در حال رایزنی است که مثل دوره های گذشته از یکی از پیشکسوتان ادبیات افغانستان در این جشنواره تقدیر شود.

در دوره‏ های گذشته از دکتر محمد سرور مولایی، محمد کاظم کاظمی، سید ابوطالب مظفری، محمد جواد خاوری، محمد اعظم رهنورد زریاب از چهره های برتر فرهنگ و ادب افغانستان تجلیل و تقدیر به عمل آمده است.

مدیرخانه ادبیات افغانستان، هدف از راه‌اندازی این گردهمایی بزرگ ادبی را شناسایی استعدادهای جوان در عرصه شعر و داستان عنوان کرد و گفت: جشنواره قند پارسی صدای نسل جوان ادبیات افغانستان است، صدایی که در سال های گذشته ناشنیده مانده است.

او در پایان گفت: هر چند می‏دانیم که بسیاری از فعالان کنونی ادبیات افغانستان در داخل و خارج کشور کسانی هستند که در جشنواره‌های قند پارسی، برای نخستین بار، معرفی شده، رتبه آورده یا برگزیده شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *