جریمه ۹۳ میلیون روبلی روسیه بخاطر سیگار کشیدن در اماکن عمومی

دولت روسیه در از ماه جنوری تا سپتامبر ۲۰۱۶ بیش از ۹۳ میلیون ربل معادل ( ۱.۵ میلیون دالر) متخالفان منع دخیانات در اماکن عمومی را جریمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش در این مدت بیش از ۹هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل سرپیچی از رعایت قانون در استفاده از دخانیات در امکان عمومی مجبور به شده اند تا جریمه پردازند.

در حال حاضر قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در سراسر روسیه اجرا می شود که به موجب آن جریمه سیگار کشیدن در امکان عمومی از ۴۵ دالر و کشیدن سیگار در رستوران‌ها هزار دالر برای فرد سیگاری و ۲۰۰۰ دالر هم برای صاحب رستوران، جریمه در پی خواهد داشت.

روسیه با بیش از ۴۴ میلیون نفر سیگاری، چهارمین بازار مصرف سیگار در جهان است که بیش از ۶۰درصد مردان این کشور سیگار میکشند.

دولت روسیه برای مبارزه با دخانیات قصد دارد با ادامه افزایش  مالیات سیگار، از شمار سیگاری‌ها در این کشور بکاهد و در همین راستا از سال ۲۰۱۸ میلادی تمامی محصولات دخانی الکترونیکی نیز شامل مالیات سیگار می شوند.

همچنین دولت روسیه برنامه‌ای را در دست تهیه دارد تا استفاده از تمامی محصولات دخانی برای متولدین ۲۰۱۵ میلادی به بعد در سراسر این کشور ممنوع شود و متخلفان آن با جریمه‌های سنگین روبرو شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *