ثبات در ایران ضامن امنیت خاورمیانه است

323432_532ایران هفته ی گذشته شاهد نخستین رزمایش موشکی نیروهای مسلح این کشور پس از توافقات هسته ای موسوم به برجام بود. علیرغم واکنش زودهنگام و نسنجیده ی دولت های غربی در قبال آزمایش های موشکی ایران، دولتمردان تهران بر مسالمت آمیز بودن اهداف ایران در افزایش توان موشکی خود تأکید و با اشاره به کنوانسیون های بین المللی آن را حق تهران در دفاع از امنیت خود عنوان کردند.

در حاشیه ی پرتاب موشک های بهینه سازی شده ی دور برد قدر H، شهاب ۱ و ۲ و موشک بالستیک قیام از سیلوهای زیرزمینی، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران ایران برگزاری رزمایش های «اقتدار ولایت» را در راستای برقراری امنیت جمهوری اسلامی، کشورهای همسایه و مسلمان منطقه به شمار آورد.

از سویی دیگر جنرال وینسنت استوارت، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی امریکا، در جلسه ای با کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، با اقرار به توانمندی های موشکی ایران در اظهاراتی بیان داشت: برنامه موشکی ایران، یکی از محورهای دفاعی حکومت این کشور است. علیرغم بیش از سی سال مواجهه با تحریم‌ها، قدرت موشکی ایران در حال افزایش است و هیچ نشانه ای مبنی بر قصد ایران برای عقب نشینی از این موضع وجود ندارد.

با این که تهران بارها دکترین نظامی خود را مبتنی بر دفاع و قدرتی بازدارنده معرفی نموده است، رسانه های امریکایی توان موشکی بالستیک ایران را به ماده ی خامی برای جنگ رسانه ای علیه این کشور تبدیل کرده اند. در همین راستا، تحلیلگران سیاسی با اشاره به جنجال های رسانه ای همگام با سیاست های امریکا در آستانه ی تجاوز نظامی به عراق به بهانه ی نابودی سلاح های کشتار جمعی استانداردهای دو گانه ی واشنگتن را مورد انتقاد قرار دادند. فعالان ضد جنگ با محکوم کردن رهبری امریکا در به راه انداختن چندین لشکرکشی نظامی که با کشته و زخمی شدن صدها هزار غیر نظامی در خاورمیانه همراه بوده، از عملکرد متقابل جمهوری اسلامی در اصرار بر گفتگوهای دیپلماتیک و از سویی مبارزه با تروریسم استقبال کرده اند.

Author

About Author