توفان شدید در تایوان منجر به کشته و زخمی شدن ۳۰۲ تن شد

13940708_071642_491_طوفان در تایوانتوفان قدرتمند و سهمگین دو جوئن که از چند روز گذشته تایوان را تحت تاثیر خود قرار داده است، تاکنون ۲ قربانی گرفت و ۳۰۰ نفر را در این جزیره زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این توفان که خسارات سنگینی نیز به تایوان وارد کرده است از امروز – چهارشنبه – وارد مناطق شرقی چین شده است.

تازه ترین اخبار دریافتی از تایوان حاکی است که هنوز دستکم نیم میلیون نفر در تایوان در خاموشی بسر می برند و بسیاری از مردم نواحی مختلف این جزیره خانه های خود را ترک کرده اند.

گزارش ها حاکیست، مردم در سه روز گذشته از خانه های خود خارج نشدند و مکاتب و آموزشگاه ها در شهرهای مختلف این جزیره تعطیل است.

مرکز عملیات فوری تایوان اعلام کرد که بسیاری از زخمی ها به دلیل تصادف با موترها و برخورد با اشیاء که باد آنها را در آسمان پراکنده کرده بود مجروح شده اند.

بادهای شدید این توفان در روزهای اخیر باعث شکسته شدن شیشه های ساختمان ها، ریشه کن شدن بسیاری از درختان، رانش زمین و آسیب دیدن زیرساختهای شهر شده است.

در تایوان شمار کسانی که خانه های خود را به قصد رفتن به مکان های تخلیه کرده بودند از مرز ۱۵ هزار نفر گذشته و این در حالیست که در چین نیز دهها هزار نفر از ساکنان نقاط شرقی به اماکن امن منتقل شده اند.

سرعت توفان در شمال ولایت «ییلان» تایوان به ۲۴۶ کیلومتر در ساعت برآور شد که این موضوع باعث شد مردم کاملا غافلگیر شوند.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرده است که توفان «دو جوئن» هم اکنون وارد منطقه شرقی «پوتیان» در این کشور شده است.

همزمان به بیش از ۶۰ هزار کشتی و قایق ماهیگیری در ولایت های شرقی چین دستور بازگشت به اسکله ها داده شده است.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین، در ولایت«جه جیانگ» در شرق این کشور نیز دستکم ۲۵۰ هزار نفر به مکان های امن منتقل شده اند و هزاران پرواز در نواحی شرقی چین لغو شده است.

توفان «سودیلور» یک ماه قبل با سرعت باد ۲۲۰ کیلومتر در ساعت جان هشت نفر را در تایوان گرفت و باعث مرگ ۲۱ نفر در چین شد.

Author

About Author