تلاش امریکا برای کاهش صادرات نفت ایران

مجلس نمایندگان امریکا، هفته جاری در باره اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه صادرات نفت این کشور، رای گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان مجلس امریکا قرار است روز چهارشنبه، درباره لایحه‌ای که هدف آن کاهش صادرات نفتی ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت یک‌سال است، رای گیری کنند.

انتظار می‌رود این لایحه با رای قاطع در مجلس نمایندگان تصویب شود، با این‌حال از آن جایی که هنوز مصوبه مشترکی در این باره در سنا به تصویب نرسیده، این لایحه بلافاصله به قانون تبدیل نخواهد شد.

انتظار می‌رود کمیته بانکداری سنای امریکا، نسخه‌ای از این لایحه را در ماه سپتامبر بررسی کند و متعاقب آن نمایندگان در هر دو مجلس امریکا، برای رای گیری تشکیل جلسه دهند.

این لایحه خشم چین و هند ،بزرگ‌ترین خریداران نفت خام ایران و همچنین افزایش بیشتر بهای جهانی نفت را موجب خواهد شد.

در حال حاضر چین و هند از تحریم‌های نفتی ایران معاف هستند اما این لایحه احتمالا مقدار نفتی را که این کشورها میتوانند از ایران خریداری کنند، کاهش خواهد داد، این اقدام همچنین از اختلاف میان برخی از اعضای کنگره و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا حکایت دارد.

هفته گذشته، ۱۳۱ نماینده امریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از وی خواستند تا به دنبال پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۱۴ جون، در قبال تهران دیپلماسی مناسبی اتخاذ کند.

وزارت مالیه امریکا، پنجشنبه گذشته اعلام کرد، برخی از تحریم‌ها علیه شماری از تجهیزات صحی را که فروش آن‌ها بدون مجوز ویژه به ایران ممنوع است، لغو کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *