تظاهرات گسترده ی مردم هند علیه اعدام شیخ باقر النمر

indexدر تظاهراتی به دعوت مجلس علمای هند به زعامت شیخ کلب جواد و با حضور روحانیون مذاهب مختلف اسلامی در هند، اعدام شیخ باقر نمر النمر روحانی بارز عربستانی محکوم گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عربستان سعودی مورخ ۲ جنوری سال جاری در احکامی سنگین تعدادی از زندانیان را به اعدام محکوم کرد که در این میان روحانی مسلمان این کشور که علیه حکام وهابی سعودی و در راستای دفاع از حقوق مسلمانان حجاز حاضر به سکوت نشد نیز به اتهاماتی واهی به قتل رسید. به گفته ی نزدیکان شیخ باقر نمر النمر دادگاه عربستان سعودی وی را از داشتن وکیل و حق معالجه محروم نموده بود.

در همین راستا و با حضور هزاران نفر و تعدادی از علما و روحانیون، تظاهرات گسترده ای در دهلی نو بر پا گردید که شهرهایی مختلفی همچون بمبئی، بنگلور، چینئی و حیدرآباد را نیز در بر گرفت.

محمد شفیق حنفی، دبیر شعبه ی بمبئی مؤسسه ی منهاج القرآن، با انتقاد از عملکرد حکومت عربستان سعودی، اظهار داشت: آل سعود از سویی خود را حامی حرمین شرفین معرفی می کنند. از سویی دنباله روی ایالات متحده هستند، در حالی که آمریکا به نوبه ی خود به دنبال نابود کردن حرمین می باشد.

محمود پاراجا، وکیل دادگاه عالی دهلی نیز در سخنانی تصریح کرد: نظام پادشاهی عربستان سعودی، هر فردی را که برای برقراری دموکراسی فعالیت کند به اتهام خیانت به کشور اعدام می کند.

از سویی دیگر سید محسن تقوی امام جمعه ی دهلی با محکوم کردن دوگانگی سیاست های عربستان سعودی در برابر انحرافات فکری و تروریسم از نقش مخرب عربستان سعودی در ترویج تروریسم انتقاد کرد.

در پایان این تظاهرات مردمی، شرکت کنندگان یادداشت اعتراضی خود را در محکومیت تروریسم در جهان و اجرای تحقیقات بی طرف عادلانه درباره ی اعدام شیخ نمر به سازمان ملل ارسال کردند.

Author

About Author