تشییع جنازه ۲۰ تن از شهدای غازی آباد کنر در کابل

وزارت دفاع ملی افغانستان اجساد ۲۰ تن از سربازان کشته شده ی اردوی ملی را از ولسوالی غازی آباد ولایت کنر به کابل منتقل کرده و طی مراسم خاصی در شفاخانه سردار داوود خان تشییع جنازه شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بامداد روز گذشته گروهی از شبه نظامیان طالب به دو پاسگاه امینتی اردوی ملی کشور در ولسوالی غازی آباد کنر حمله کردند و ۲۰ تن از سربازان اردوی ملی را کشتند و ۷ تن دیگر را با خود بردند.

مقامات محلی کنر گفته اند که سه تن از سربازان اردوی ملی با شبه نظامیان طالب در ارتباط بوده و در این رویداد دست داشته اند.

والی کنر گفته است که سه تن از سربازان اردوی ملی زمینه ورود طالبان را به پاسگاه امنیتی اردوی ملی مهیا کرده و ابتدا سه تن از سربازان که در حال گشت زنی و محافظت از دیگران در پاسگاه بود مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند و سپس گروهای از طالبان وارد پاسگاه می شوند و تمامی سربازان را به گلوله می بندند.

براساس گزارشها عملیات جستجو از سوی نیروهای امنیتی افغانستان برای رهایی هفت تن از سربازان ربوده شده توسط طالبان در گوشه و کنار ولسوالی غازی آباد کنرآغاز شده است.

با این حال گروه طالبان با نشر بیانیه ای گفته است که در این حمله ۳۵ تن از سربازان اردوی ملی را کشته اند.

بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی در مراسم تشییع جنازه سربازان کشته شده تاکید کرد که اردوی ملی افغانستان با چینن حملات دشمنان نمی هراسند بلکه برای دفاع از وطن و خاکش قوی تر می شوند.

مراسم تشییع جنازه با حضور شماری از مقامات ارشد دولتی، اعضای کابینه، پارلمان و خانواده های شهدا در شفاخانه سردار محمد داوودخان شهرکابل برگزارشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *