تشدید تدابیر امنیتی در بنگلادش به دنبال اعدام «مطیع الرحمان نظامی»

0,,18557648_303,00 نیروهای امنیتی داکا در بسیاری از شهرهای بنگلادش به دنبال اجرای حکم اعدام «مطیع الرحمان نظامی» رهبر ۷۲ ساله ،حزب جماعت اسلامی همچنان در حال آماده باش بسر می برند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا، رهبر بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش بامداد روز چهارشنبه در زندانی در داکا به دار آویخته شد.

دادگاه عالی بنگلادش (۶ جنوری ) رای خود را در مورد حکم دادگاه کیفری علیه «مطیع الرحمان نظامی» رهبر حزب جماعت اسلامی اعلام کرد .او به چهار بار اعدام محکوم شد و دادگاه عالی سه فقره از این احکام را مورد تایید قرار داد.

«معروف حسین»سخنگوی پولیس بنگلادش گفت که تمهیدات امنیتی در داکا افزایش یافته و نیروهای پولیس و ضد شورش در مناطق مختلف مستقر شدند.

افزایش تهمیدات امنیتی برای مقابله با طرفداران بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش به مرحله اجرا گذاشته شده است .

حزب جماعت اسلامی بنگلادش با ساختگی توصیف کردن اتهامات رهبر این حزب، خواستار اعتصاب سراسری شد.

اعدام رهبران پیشین این گروه سبب بروز خشونت های گسترده و کشته شدن ۵۰۰ نفر در درگیری طرفداران گروه جماعت اسلامی با پولیس شده بود.

محاکمه رهبر جماعت اسلامی به اقدامات او در جریان جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان درسال ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ ارتباط دارد و او متهم بود که در فعالیت علیه طرفداران استقلال مرتکب جرائم جدی ازجمله قتل و تجاوز شده است .

«مطیع الرحمان نظامی» ۷۲ ساله، درسال ۲۰۰۰ میلادی به رهبری حزب اسلامگرای جماعت اسلامی رسید و در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ در کابینه دولت وقت سمت داشت .

از سال ۲۰۱۳ تاکنون،اعدام سه عضو ارشد جماعت اسلامی همراه با رهبر حزب اصلی مخالف دولت به جرم ارتکاب جرائم جنگی مورد تائید دادگاه قرار گرفته و اجرا شده است .

Author

About Author