ترکیه بزودی با اسرائیل وارد صحنهء دوستی خواهد شد

ترکیه در آینده نزدیک روابط عمیق تری نسبت به گذشته با اسرائیل برقرار خواهد کرد تا اعلام کند که روابطش با تل آویو، روابطی دوستانه است نه بحرانی.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اواخر ماه مارچ گذشته و بعد از سفر رئیس جمهور امریکا به اسرائیل، یک مکالمه تلفنی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان صورت گرفت که در این مکالمه نتانیاهو بابت اتفاقات کشتی مرمره از اردوغان عذرخواهی کرد.

 در ماه می سال ۲۰۱۰ یک ‎ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه در قالب محموله یک کشتی به نام مرمره، از استانبول به سمت باریکهٔ غزه حرکت کرد که بعد از حمله نیروهای رژیم اسرائیلی به آن تعدادی از فعالان حقوق بشر که ۹ تن ازآنان تبعه ترکیه بودند کشته شدند.

 گفته میشود پس از مکالمه تلفنی نتانیاهو و اردوغان، یک سری مذاکرات میان نمایندگان اسرائیل و ترکیه به منظور حصول توافق برای پایان دادن به بحران در روابط دو کشور صورت گرفت.

 اخیرأ به دلیل اختلاف دو طرف درباره مبلغی که اسرائیل بایستی به عنوان خسارت به خانواده قربانیان پرداخت کند در روند مذاکرات وقفه افتاده بود اما اظهارات این مسئول ترک نشانگر حصول پیشرفت هایی در این زمینه است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *