ترکیه آمریکا را با تحریم های متقابل تهدید کرد

وزیر خارجه ترکیه به دنبال اعلام تحریم ها از سوی آمریکا در قبال دو وزیر این کشور خطاب به مقامات آمریکایی گفت اگر تحریم کنید تحریم می شوید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه درواکنش به تهدید و تحریم های آمریکا گفت اگر آمریکا مارا تحریم کند با تحریم های ما نیز مواجه خواهد شد.

ضمن این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در پاسخ به اقدامات دولت آمریکا مبنی بر تحریم دو وزیر کشور ترکیه در کابینه اش اعلام کرد ترکیه هم به صورت متقابل وزیران آمریکا را تحریم می کند.

در همین حال روابط میان دو کشور پس از محاکمه آندور برونسون کشیش آمریکا به تیرگی گراید که هر دو طرف با هم درگیری های لفظی داشته و آمریکا اخیر دو وزیر کشور ترکیه را تحریم کرد.
اوغلو در همین زمینه طی مصاحبه ای با بیان اینکه با تحریم و وارد کردن فشار بر ترکیه نتیجه حاصل نمیشود گفت که با کشیش آمریکایی خصومت شخصی نداریم و محاکمه اش یک فرآیند  قضایی است و کشور ترکیه در مقابل تهدیدات  کسی سرخم نمیکند.

این در حالی است که هفته گذشته آمریکا به دنبال محکومیت قضایی آندرو برونسون کشیش آمریکایی در ترکیه،دونالد ترامپ رئیس جمهوراین کشور در توئیترش تهدید کرد که اگر کشیش آمریکایی آزاد نگردد ترکیه هدف تحریم های سنگین قرار خواهد گرفت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *