تروریست‌ها قصد دارند از راه سواحل « Goa» وارد هندوستان شوند

دولت ایالتی گوا در جنوب غرب هند و کنار دریای عربی پس از اخطار سازمان های اطلاعاتی خود مبنی بر تلاش تروریست ها برای ورود به این کشور با استفاده از قایق های ماهیگیری، از امروز شنبه (۱۸حمل) را در سرتاسر این ایالت حالت آماده باش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از Zee News در هند، جایش سالگونکر وزیر بنادر ایالت گوا تاکید کرد که به تمام قایق ها، مراکز تجاری و گردشگری در خصوص احتمال حمله تروریستی در سواحل غربی اخطار داده شده است.

وزیر بنادر ایالت گواه در ادامه گفت که این هشدار محدود به ایالت گوا نیست، بلکه سواحل ایالت گجرات و ممبی نیز می توانند مورد حمله تروریستی قرار گیرند.
سالگونکر دلیل این هشدار را چنین بیان کرد « یک قایق ماهیگیری هند که از سوی پاکستان ضبط شده بود، ترخیص و براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان های اطلاعاتی هند این قایق حامل چندین تروریست است.»

آسیب پذیر بودن سواحل هند در سال ۲۰۰۸ زمانی که یک گروه تروریستی پاکستانی وابسته به لشکر طیبه از طریق دریا وارد مومبای شده و به سوی مردم تیراندازی کردند، مشخص شد.

در این حمله که یکی از مرگبارترین و وخیم ترین حوادث تروریستی در هند به شمار می رود، ۱۶۴ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *