ترامپ و کیم جونگ اون «ماه جوزا» در سنگاپور با هم دیدار می‌کنند

منابع دپلماتیک کوریای جنوبی گفته اند که نشست میان رهبران ایالات متحده آمریکا و کوریای‌شمالی به احتمال زیاد در سنگاپور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل یونهاپ نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای‌شمالی احتمالا تا اواسط جون سال ۲۰۱۸ انجام می‌شود و به احتمال قوی پیش از نشست گروه هفت کشور صنعتی پیشتاز خواهد بود که قرار است هشتم و نهم جون در کانادا برگزار شود.

این در حالیست که هیچگونه خبر رسمی درباره زمان و مکان نشست آمریکا–کوریای‌شمالی منتشر نشده است. ترامپ چهارم مه گفت که مکان و زمان دیدار آنها تعیین شده و به زودی اعلام خواهد شد. طبق گزارش یونهاپ، یک منبع مطلع از جزئیات نشست آمریکا – کوریای‌شمالی گفت که با توجه به اینکه مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کوریای‌جنوبی ۲۲ مه برای دیدار با دونالد ترامپ به آمریکا می‌رود، احتمال دارد که ترامپ و کیم جونگ اون در اوایل ژوئن (حدودا اواسط ماه جوزا) دیدار کنند.

بعد از تنش‌های لفظی که میان کوریای شمالی و آمریکا رد و بدل شد بالاخره سران هر دو کشور توافق کردند که باید با هم دیدار کنند و روی مسائل هسته‌ای و موشک‌های بالستیک با قدرت پرتاب کلاهک هسته‌ای و دیگر مسائل مهم صحبت کنند که شاید به توافق برسند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *