بیش از ۱۰۰ باب مسجد و نمازخانه اهل سنت در تهران فعال است 

ماموستا عزیز بابایی امام جمعه اهل سنت مسجد صادقیه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جهان اسلام گفته است که تنها در تهران بیش از ۱۰۰ باب مساجد اهل سنت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علاوه بر مسجد صادقیه، برخی از مساجد از جمله “مسجد النبی” در منطقه ۱۸ تهران و “مسجد تهرانپارس” از مساجد اصلی اهل سنت تهران می باشد و صدها نفر از اهل سنت برای برگزاری نمازهای عید  و نماز جمعه به این مساجد مراجعه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مستمر نماز جمعه و نمازهای اعیاد در مسجد صادقیه اظهار داشت: مسجد صادقیه واقع در فلکه دوم صادقیه از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته وی، ترک، ترکمن، بلوچ، مردم جنوب تهران در مسجد صادقیه حضور پیدا می کنند و بصورتی که اکنون جمعیت نمازگزاران در عید فطر به بیش از ۷ هزار نفر می رسد و جمعیت حاضر در نمازهای جمعه نیز در حدود  ۲ هزار نفر می باشد.

ماموستا عزیز بابایی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در جامعه ایران گفت: بنده متولد یکی از روستاهای ولسوالی خلخال از ولایت اردبیل می باشم. اکثریت اهالی روستای ما را اهل سنت تشکیل می دهند اما با شیعیان روستا و منطقه هیچ مشکلی نداشته ایم و همیشه فضای اتحاد و اُخوت اسلامی بین ما حاکم بوده است اما دشمنان اسلام درصدد ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی بین اهل سنت و شیعیان می باشند.

وی می گوید که برای مثال او چندی قبل با خبرنگاری خارجی و مترجم همراه او مصاحبه داشت، پس از مدتی رادیو صدای امریکا (VOA) در فضای مجازی گزارشی کذب را به نقل از اظهارات وی منتشر کرد که عنوان آن چنین بود: “زندگی محتاطانه اهل سنت در ایران” این در حالی است که پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد آن بودیم که به برکت حرکت انقلابی امام خمینی (ره) بسیاری از محدودیت های دوران حکومت پهلوی از میان برداشته شد و ما توانستیم در فضایی آزاد به فعالیت های دینی خود بپردازیم علاوه بر آن اهل سنت در ایران پس از انقلاب اسلامی توانستند در ارگان های و مناصب دولتی و امنیتی حضوری گسترده پیدا کنند در صورتی که پیش از انقلاب فضا حتی برای تحصیل اهل سنت نیز فراهم نبود. در حال حاضر هزاران نفر از اهل سنت ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستگاه های مختلف دولتی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مهم کشور فعالیت می کنند و ده ها هزار نفر دیگر نیز در مراکز مهم علمی کشور در حال تحصیل و یا تدریس می باشند.

امام جمعه مسجد صادقیه در ادامه افزود:  ما هم معتقد هستیم که باید جلو یزیدهای زمان ایستاد و از گروه های مقاومت اسلامی مانند حزب الله و حماس حمایت کرد و این عاملی است که باعث وحشت دشمنان شده است.

او گفت: شخصاً بیش از ۲ هزار سخنرانی را در مساجد اهل سنت تهران و حتی مساجد شیعیان این شهر داشته و به مدت ۶ سال در دانشگاه های قم فعالیت کرده و محیط علمی و فضای مناسب برای بحث های دینی را در دانشگاه ها و مراکز علمی قم را از نزدیک شاهد بوده است.

یکی از آرزوهای او این بوده که کاش در تاریخ اسلام فضایی فراهم می شد تا مرکزی علمی مانند شهر  قم در زمان خلافت عباسیان هم شکل می گرفت تا بسیاری از شائبه های بوجود آمده درباره شیعیان نزد  اهل سنت از بین می رفت.

ماموستا عزیز بابایی با اشاره به وجود فاصله و شایعات غلط در بین اهل سنت درباره شیعیان و بالعکس گفت: تاکنون بارها پیش آماده است که حتی علمایی از فقه حنبلی در عربستان از بنده درباره ” نسخه متفاوت قرآن شیعیان” در ایران پرسیده اند و من بارها در گفتگو با چنین افرادی یادآور شده‏ ام که نسخه ای از کلام الله مجید که در ایران چاپ و منتشر می شود همان نسخه ای است که در مکه و مدینه چاپ و منتشر می شود و جالب آنکه قرائت این نسخه همان قرائت مشهور “حفص از عاصم” است که در عربستان نیز منتشر می شود در حالی که برخی از کشورهای اسلامی قرائت های دیگری از قرآن را منتشر می کنند. با این وجود آنها به سختی این موضوع را باور می کنند و این بیانگر میزان تبلیغات گسترده بیگانگان علیه مذاهب مختلف اسلامی است. در چنین شرایطی ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از اطلاع رسانی صحیح ذهن های تیره شده متعصبان را در میان اقشار مختلف روشن کنیم. به لطف خداوند و در سایه تلاش های مسئولین دولت ایران، اهل سنت شرایط خوبی در کشور دارند و علیرغم تلاش های دشمنان اسلام، اهل سنت ایران از هر قومیتی، برای سازندگی و آبادانی ایران اسلامی فعالیت می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *